دنبال تعامل با دنیا هستیم / استقبال از هر حرکتی که منجر به صلح و دوستی در منطقه شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دولت سیزدهم در روابط بین الملل و منطقه ای به دنبال تعامل با دنیا در روابط دیپلماتیک است تعاملی که در آن عزت ومصلحت جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

مهدی سعادتی بیشه سری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز دربارۀ روند مذاکرات در دولت سیزدهم گفت: در انتخابات خرداد ماه امسال رای به تغییر و تحول داده شد و دولت سیزدهم در روابط بین الملل و منطقه ای به دنبال تعامل با دنیا در روابط دیپلماتیک است تعاملی که در آن عزت ومصلحت جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به دستاوردهایی چون استقلال و آزادی خون ۲۳۰ هزار شهید امنیت و سلامت ریخته شد تابتواند جایگاه مقتدرانه خود را حفظ کند.

سعادتی با ابراز تاسف نسبت به روند مذارکات در دولت قبل گفت: متاسفانه درسال های گذشته علیرغم خواسته های مردم و رهبر معظم انقلاب که نباید از خط قرمزها عبور کرد روند مذاکرات از مسیر درست خارج شد و وزارت خانه سیاست خارجی به وزارت خانه برجامی معروف شد، برجامی که آمریکا طلبکارانه از آن خارج شد و مذاکرات نتیجه ای برای کشور ما نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران برای دور زدن تحریم ها، لغو تحریم ها در زمان بندی مشخص و افزایش غنی سازی اورانیوم مطرح شد که نمایندگان مجلس، دولت را وادار کردند مسیر اقتدار و عزت ملت را طی کنند.

سعادتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شرط اول مذاکرات را لغو تحریم ها دانست گفت: آیت الله رئیسی در روز تحلیف در حضور مهمانان خارجی اعلام کرد مذاکرات در صورت تمکین به شرایط ما که تحریم ها لغو شود و جایگاه ما در مذاکرات حفظ شود ادامه پیدا می کند و در غیر اینصورت ما به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها عمل می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: سیاست دولت سیزدهم بر تعامل با کشورهای پیرامون جمهوری اسلامی همچون کشورهای خاورمیانه، خلیج فارس، آسیای میانه و اوراسیا که بستر ارتباط متقابل وجود دارد تاکید کرد که متاسفانه رئیس جمهور قبلی با اینکه همکاری خوبی بین دو عراق و سوریه کشور وجود داشت انگشت شمار به این کشورها سفر کردند.

سعادتی افزود: رویکرد انقلابی دولت جدید رویکردی همراه با عزت است همانطور که دیدیم هرجا که با اقتدار ورود پیدا کردیم دشمن سر تعظیم فرود آورد و هرجا که ضعیف برخورد کردیم زیاده خواهی کردند. خاصیت استکبار به شکلیست که هرجا ضعف ببیند دست به تهاجم می زنند.  

سعادتی بر حرکت در مسیر اقتصادی تاکید کرد و گفت: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری کنسولگری ها، کارداران و سفرا دیپلماسی اقتصادی گسترش دهند. با هیچ کسی سر جنگ نداریم، سیاست ما سیاست بازدارندگی است. رژیم اشغال گر قدس تیم جعلی و اشغال گر است و تکلیف ما با آن مشخص است.  

وی افزود: آمریکایی ها از ابتدای انقلاب اسلامی ایران برعلیه ایران تحریم فرهنگی، اقتصادی، نظامی و مالی اعمال کرد و جنگ های خارجی و داخلی، حمایت از تروریسم ها را آغاز کرد. طبیعی است که ما در مقابل این زیاده خواهی باید ایستاگی کنیم و با مناسباتی که با دنیا برقرار میکنیم ضمن حفظ عزت و بزرگی ملت مصلحت نظام، منافع ملی، چارچوب های اصلی نظام را حفظ کنیم در این مقطع شاهد وحدت بی سابقه قوای سه گانه کشور هستیم که ان شاء الله با وحدت این قوا و توجه به منویات رهبر معظم رهبری جایگاه ملت ایران درک شود.

سعادتی در ادامه گفت: ایران در منطقه به یکی از باشگاه های قدرت تبدیل شده است. شهید سلیمانی داعش را که توسط ۸۰ کشور به وجود آمده بود پاکسازی کرد و شهدای ما در جبهه مقاومت اجازه ندادن داعش به نتایج  خود برسند و شکست سختی خوردند قطعا پیروزی از آن جبهه حق است و جبهه باطل راه به جایی نمی برد و ما حامی انقلاب جهانی و ان شاالله پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی انقلاب توسط رهبر انقلاب سپرده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره سفر وزیر امورخارجه ایران به عراق گفت:در سفر اخیری که انجام شد ایران رسما اعلام کرده که هر حرکتی که منجر به صلح و دوستی در منطقه شود استقبال می شود انرژی هسته ای ما صلاح آمیز و کاربرد نظامی ندارد همه ابزار های ما کاربرد صلح آمیز است در منطقه اعلام کردیم هر قراردادی هرنشستی که منجر به صلح واقعی شود استقبال میشود.

سعادتی در مورد شرایط فعلی افغانستان گفت: در افغانستان ضمن اینکه باید تکلیف را به مردم خود آن کشور سپرد؛ حکومت فراگیری باید باشد که منافع ملت افغانستان را فراهم کند. در عراق  نیز خواست مردم خروج آمریکایی هاست امنیت منطقه باید به دست کشورهای خود منطقه فراهم شود و ان شاالله ما شاهد چنین روزهایی باشیم. دوران افول آمریکا و غرب فرا رسیده و ان شاالله شاهد اضمحلال آمریکا و صهیونیست ها خواهیم بود.

حدیث ابراهیمی راد
 

کد خبر: 1109213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =