واحد قزوین به عنوان یک برند در کشور مطرح است

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه از ایجاد دانشکده‌های مهارت محور و تأسیس رشته‌های کاربردی در واحدهای دانشگاهی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین به ریاست دکتر جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، دکتر اصغر کشت کار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین و سایر اعضا در واحد قزوین برگزار شد.

دکتر جواد علمائی در این جلسه با اشاره به اتخاذ رویکردهای جدید مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در دوره جدید در مسیر تازه ای قرار گرفت و توانست عملکرد مثبتی داشته باشد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت ترسیم برنامه های مالی در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: وضعیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان ها باید به گونه ای در نظر گرفته شود که بودجه ها، عملیاتی و متناسب با نیازهای آن استان باشد و باید در این راستا به دانشجویان، استادان و کارکنان توجه شود.

وی یادآور شد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در شهریورماه تنظیم، تدوین و تصویب می شود و پس از تصویب در هیأت امنای هر استان باید به سازمان مرکزی ارسال و پس از بررسی مجدد تصویب و به مرحله اجرایی برسد.

دکتر علمائی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد از آموزش عالی کشور را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه به دنبال حل مشکلات کشور و اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری است.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان یک برند در کشور مطرح است

وی با حمایت از ایجاد دانشکده های مهارت محور و تاسیس رشته های کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: این واحد دانشگاهی با توجه به افتخارات فراوان علمی در سطح کشور و دنیا به عنوان یک برند در کشور مطرح است و امیدواریم با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در این دانشگاه شاهد موفقیت های بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین باشیم.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هر واحدی که بتواند استانداردهای لازم را برای ایجاد رشته های جدید فراهم کند، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از آنها حمایت خواهد کرد.

دکتر علمائی با اشاره به پتانسیل بالای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در جذب دانشجویان خارجی و کسب درآمدهای شهریه ای یادآور شد: این واحد با توجه به اینکه به عنوان یک برند در سطح منطقه مطرح است، می تواند با جذب دانشجویان خارجی، سرانه درآمدهای شهریه ای خود را بیش از گذشته افزایش دهد.

رشد 23 درصدی جذب دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین

در ادامه این جلسه دکتر اصغر کشت کار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین با اشاره به افتخارات این واحد دانشگاهی گفت: کسب چند عنوان برتر توسط تیم مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ 2021 فرانسه، عنوان برگزیده جشنواره فرهیختگان و ... از جمله افتخارات این دانشگاه در سال جاری است.

وی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون کووید 19 در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: در این طرح در مرحله نخست دانشگاهیان و مرحله بعدی کارکنان سازمان ها و ادارات استان واکسینه شدند.

دکتر کشت کار با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین شاهد رشد 23 درصدی جذب دانشجویان هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات بسیار خوبی که در این دانشگاه وجود دارد، جذب 2 هزار و 700 دانشجوی خارجی جزو برنامه های آینده است. با تحقق این برنامه ضمن کسب درآمدهای ارزی می توان این دانشجویان را با فرهنگ انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کرد که این امر منجر به صدور بیشتر انقلاب اسلامی به دیگر کشورها خواهد شد.

دکتر کشت کار افزود: راه اندازی سه دانشکده مهارتی با 130 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی با جذب 2 هزار و 500 دانشجو، توسعه طرح های سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار هم چون مرکز تجاری دانش بنیان، شهرک دانشگاهیان، استفاده بهینه از ساختمان های واحدهای استان، احداث بیمارستان برای توسعه و راه اندازی رشته های پزشکی از برنامه های آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین است.

در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در خصوص موضوعاتی از جمله بودجه سال مالی 1401-1400 دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، تعیین اعضای جدید کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان، تعیین اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنا، تعیین حسابرس استان و وضعیت ساختمان آموزشی شال به مرکز آموزشی بحث و تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109215

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =