انگلیس: انتظار سقوط کابل قبل از تخلیه کامل را نداشتیم

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد ارزیابی‌های ما از زمان کنترل کابل از سوی طالبان اشتباه بود و انتظار نداشتیم کابل قبل از عملیات تخلیه سقوط کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از الجزیره، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد ارزیابی‎‌های اولیه نشان می‌داد کابل قبل از اتمام عملیات تخلیه به دست طالبان نمی‌افتد.

او  گفت: پس از جلسه‌ای که اکنون در جریان است، برای گفتگو در خصوص مسائل مربوط به افغانستان به منطقه خواهم رفت و سایر وزرای دولت در بحث مستقیم یا تلفنی درباره مسائل مربوط به افغانستان شرکت خواهند کرد.

راب اضافه کرد: بعد از تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان، هیچ جایگزینی برای آن وجود نداشت، بدیهی بود که کابل به دست طالبان سقوط خواهد کرد اما ارزیابی‌های ما نشان می‌داد طلبان در سال جاری افغانستان را خواهد گرفت.

وزیر خارجه انگلیس در پایان هم افزود: ما از ترس اینکه اوضاع به سرعت بد می‌شد، سفارتمان در منطقه دیپلماتیک را به فرودگاه کابل منتقل کردیم.

شایان ذکر است انگلیس در دو هفته اخیر و پس از تسلط طالبان به افغانستان بیش از ۱۵ هزار تن از نیروهای نظامی خود را از طریق فرودگاه کابل تخلیه کرده و بدین صورت به اشغال ۲۰ ساله خود در این کشور پایان داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =