آمریکا: عملیات خروج از افغانستان، یک دستاورد بزرگ است

لوید آستین ادعای وزیر دفاع آمریکا مدعی شد عملیات پرحاشیه خروج آمریکایی ها از افغانستان یک دستاور بزرگ محسوب می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی عجیب و ادعایی، فرآیند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تاریخی توصیف کرد و گفت: به عملیات خروج تاریخی از افغانستان و طولانی ترین جنگ آمریکا پایان دادیم.

لوید آستین در اظهارات ادعایی خود گفت: توانستیم ۶۰۰۰ آمریکایی و بیش از ۱۲۴ هزار شهروند و  متحد خود را از افغانستان خارج کنیم. عملیات خروج یک دستاورد بزرگ نه فقط برای ارتش آمریکا، بلکه برای همه متحدان و شرکای ما بود.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: وارد فصل جدیدی شدیم که طی آن از طریق دیپلماسی به تلاش‌های خود برای خارج کردن افراد باقی مانده ادامه خواهیم داد. هفته آینده به خلیج فارس خواهم رفت تا از متحدان خود به خاطر حمایتی که داشتند، تشکر کنم.

او مدعی شد: به مقابله با تروریسم در هر جا که باشد، ادامه می‌دهیم و برای برقراری ثبات در منطقه تلاش می‌کنیم. با طالبان برای خارج کردن تعداد بیشتری از افراد همکاری کردیم، اما پیش بینی روند امور دشوار است.

لوید آستین در پایان گفت: با تمام امکانات خود برای مقابله با داعش خراسان و مجازات آن به خاطر اقداماتی که انجام داد، تلاش خواهیم کرد.

از سوی دیگر، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفت: عملیات خارج کردن نیروها و شهروندان را در شرایطی بسیار دشوار انجام دادیم. بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از آن‌هایی که خارج شدند، وارد پایگاه‌های آمریکا در منطقه شده اند.

مارک میلی افزود: برای خارج کردن ۱۲۴ هزار نفر از افغانستان، بیش از ۳۸۷ پرواز را انجام دادیم. در این مأموریت تجریه‌های تاکتیکی و استراتژیک مهمی را بدست آوردیم.

رئیس ستاد کل ارتش آمریکا مدعی شد: تلاش ما برای مبارزه با تروریسم در افغانستان، به حفظ امنیت ما کمک کرده است. هنوز مشخص نیست که طالبان از یک سازمان خشن به چیز دیگری تبدیل شده است یا خیر.

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه "سنتکام" دوشنبه شب اعلام کرد که با خروج آخرین نظامی این کشور از افغانستان، عملیات خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پایان یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =