وزرای خارجه هند و ایران برای تقویت روابط دوجانبه توافق کردند

وزیر امور خارجه هند با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود اعلام کرد که در تماس با همتای ایرانی خود بر لزوم تقویت روابط دو جانبه تهران و دهلی نو تأکید کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند روز گذشته (چهارشنبه) طی یک تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر تقویت روابط دو جانبه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه هند در پیامی که در صفحه توییتری خود درباره گفت‌وگوی تلفنی‌اش با وزیر خارجه ایران منتشر کرد، نوشت: «یک تماس تلفنی (برای) تبریک گرم به وزیر خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان صورت گرفت. برای تقویت همکاری‌های دو جانبه ما، توافق شد. بحث‌هایی درباره موضوعات مهم و جدی منطقه‌ای صورت گرفت. از ایران برای تسهیل پروازهای بازگشت ما از افغانستان قدردانی می‌کنیم».

وبگاه «پرینت» در این خصوص گزارش کرد، که وزیر خارجه هند در تماس تلفنی خود با همتای ایرانی‌اش در خصوص طیفی از موضوعات از جمله تحولات افغانستان و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

ماه گذشته، جایشانکار با حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» بر اهمیت تقویت روابط دو کشور هند و ایران تأکید کرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تماس تلفنی امیرعبداللهیان و جایشانکار توضیح داده بود که وزیر امور خارجه هند در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر گسترش مناسبات دو کشور از وی برای سفر به دهلی نو دعوت کرد.

امیرعبداللهیان  نیز ضمن تشکر از دعوت همتای هندی خود از انجام سفر در موعد مناسب استقبال و بر گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و هند در عرصه‌های مختلف اقتصادی شامل چشم اندازهای آتی و تعامل در مورد واکسن بین دو کشور، توسعه هر چه سریع‌تر پروژه چابهار و توسعه تجارت بین دو کشور تأکید کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1109343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =