مدارس فرانسه زیر سایه کرونا بازگشایی می شوند

به رغم بحران شیوع دلتا در فرانسه، مدارس این کشور از امروز (۲ سپتامبر/۱۱ شهریور) با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، حدود ۱۲.۴ میلیون دانش آموز اهل فرانسه به رغم شیوع پرشتاب دلتا از امروز (۲ سپتامبر/۱۱ شهریور) به کلاس درس و مدرسه باز می گردند. همانند سال گذشته، استفاده از ماسک برای دانش اموزآن اجباری است.

ژان میشل بلانکه وزیر آموزش و پرورش فرانسه در گفت و گو با شبکه فرانس ۳، خواستار بازگشایی مدارس در عادی ترین وضعیت ممکن شد و در عین حال از تشدید دستورالعمل های بهداشتی و اتخاذ اقدامات سختگیرانه در مدارس در صورت وخم شدن بحران شیوع کرونا در این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش فرانسه، ثبت حتی یک مورد ابتلا به کرونا  منجر به تعطیلی کامل آن کلاس درس در مقطع ابتدایی خواهد شد.

وی افزود: در مقطع راهنمایی و دبیرستان، درصورت گزارش ابتلا به کرونا، تنها دانش آموزانی که با بیمار کرونایی در تماس بوده و هنوز واکسینه نشده اند، به مدت یک هفته باید در قرنطینه بمانند.

ژان میشل بلانکه همچنین از واکسیناسیون ۶۰ درصد نوجوانان فرانسوی خبر داد و افزود: پیشنهاد واکسیناسیون سایر دانش آموزان واکسینه نشده بالای ۱۲ سال به فرمانداران و مقامات بهداشتی منطقه ای ارائه شده است.

از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۷۸۳ هزار مورد ابتلا به کرونا و بیش از ۱۱۴ هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه ششم جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1109344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =