دستورالعمل طرح تمام وقت اساتید دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد

دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه دانشگاه تربیت مدرس به تصویب رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای این دانشگاه بررسی شد و کلیات آن به تصویب رسید.

 محمدتقی احمدی در این نشست اظهار کرد: با توجه به همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با دانشگاه‌های وزارت بهداشت، طرح تمام وقت ویژه مطرح شد که بر اساس آن اعضای هیئت علمی لازم است ۵۴ ساعت در هفته در خدمت دانشگاه باشند که ۴۰ ساعت از آن حضور موثر در دانشگاه و طبق برنامه مشخص و روشن در دانشکده و گروه است. ۱۴ ساعت مابقی نیز بر اساس خدماتی است که به دانشگاه ارائه خواهند داد و ساعات اضافی پیش بینی شده برای خدمت عضو هیئت علمی جهت تحقق برنامه‌های طرح تحول راهبردی دانشگاه در اثرگذاری اجتماعی، کارآفرینی، توسعه فناوری، همکاری‌های بین المللی و خدمات در مسیر تعالی سازمانی دانشگاه، مورد بهره‌برداری موثر قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: محاسبه ساعات حضور اساتید در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت بر اساس روش حضور و غیاب با کارت صورت می‌گیرد، اما در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، اینگونه نیست و به دلیل مغایرت آن با پویایی و انعطاف پذیری اساتید، کنترل حضور اساتید با نظارت جدی و به صورت کنترل تصادفی انجام می‌شود. بر این اساس،  برای ۱۴ ساعت مابقی، شیوه‌نامه‌ای تهیه شد تا به جای استفاده از کارت زدن و کنترل ساعتی، برون‌داد فعالیت اعضای هیئت علمی در طرح تمام وقت ویژه بررسی شود.

در ادامه این نشست، مولی مدیر دفتر امور هیئت علمی تصریح کرد: با توجه به آیین نامه ترفیع اعضای هیئت علمی، ۶۰ درصد از اعضای هیئت علمی می‌توانند پایه کارآمدی و ممتازی را کسب کنند و بر اساس پرونده‌های ارسال شده در سال گذشته، حدود ۷۰ درصد از اعضای هیئت علمی مشمول پایه کارآمدی و ممتازی شده‌اند که می‌توانند وارد طرح تمام وقت ویژه شوند.

مدیر دفتر امور هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: حدود ۱۵.۵ درصد از اعضای هیئت علمی درخواست پایه ندادند که نیمی از آنان به دلیل تبدیل وضعیت نشدن از پیمانی به رسمی آزمایشی موفق به این کار نشدند. طبق بررسی‌های صورت گرفته از مجموع ۲۰۴ نفر که پایه عادی به آنان تعلق گرفته است، ۷۴ نفر می‌توانند بر اساس ۲ تبصره موجود در آیین‌نامه، وارد طرح تمام وقت ویژه شوند و در صورت داشتن پایه عادی با امتیاز آموزشی و پایان‌نامه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

در ادامه این نشست اعضای شورا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود درباره طرح پرداختند و رییس دانشگاه نیز به برخی سوالات و ابهامات پاسخ داد. کلیات طرح به تصویب اعضای شورای دانشگاه تربیت مدرس رسید و مقرر شد اصلاحات لازم در دستورالعمل لحاظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =