تمام دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمه مسئولیت می‌شوند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال تحصیلی پیش رو تمام دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی بیمه مسئولیت شغلی می شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، امیرعلی سهراب پور با اعلام این خبر گفت: دستیاران، مهمترین رکن آموزشی-درمانی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه هستند.

وی گفت: مطالعات نشان می دهد بیشترین تعداد تعاملات انسانی بین اجزای گروه پزشکی از یک سو، و بیماران از سوی دیگر را، تعاملات دستیاران با بیماران تشکیل می دهند. بر همین اساس، در هرگونه برنامه ریزی برای سالم سازی ارتباط میان پزشک، بیمار، دستیاران باید در اولویت باشند.

سهراب پور ادامه داد: کاهش دغدغه دستیاران پزشکی دانشگاه همیشه مورد توجه هیات رئیسه دانشگاه بوده است. برخی اقدامات در این راستا در محدوده اختیارات و مسئولیت های دانشگاه است و برخی دیگر باید توسط مراجع مافوق دانشگاه تدبیر و اجرایی شود.

وی گفت: به طور مثال، افزایش حق الزحمه دستیاران که باید در وزارتخانه تصمیم گیری و به دانشگاه ها ابلاغ می شد، با پیگیری های انجام شده توسط معاونین ذیربط دانشگاه به مراحل نهایی رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اما یکی از دغدغه های مهم دستیاران بالینی، موضوع بیمه مسئولیت شغلی است. خوشبختانه در چهار سال گذشته تمام دستیاران بالینی پزشکی از سوی دانشگاه تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار گرفتند. امسال نیز با موافقت رئیس دانشگاه موضوع هفته گذشته در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

وی شرایط زندگی دستیاری را در شأن این استعدادهای مظلوم ایرانی ندانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولان وزارت بهداشت و فراتر از آن، از تجربه اپیدمی کرونا و فشار بی امانی که بر گُرده دستیاران وارد شده و آنان و خانواده هایشان را تحت شدیدترین و بی سابقه ترین فشارهای معیشتی، روانی و جسمی قرار داد، درس گیرند و در بهبود این شرایط از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

سهراب پور گفت: دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، گروهی از بهترین و باسوادترین جوانان ایرانی هستند که تصمیم گرفته اند از مملکت خارج نشوند و وارد دوره های دستیاری شوند. این جوانان مستعد، در کمتر از یک دهه آینده کادر تخصصی آموزشی، پژوهشی، خدمات درمانی، و مدیریتی را در نظام سلامت کشور تشکیل می دهند. مقایسه شرایط ایشان با همتایان شان در کشورهای دیگر، واقعا تکان دهنده است.

وی گفت: باید به دنبال مسیرهای خلاقانه برای تامین ضروریات دستیاران دانشگاه باشیم. امیدوارم هرچه زودتر ایده «صندوق حمایت از آموزش دانشگاه» به عمل در آید و کمک های داوطلبانه خیّرین و دانش آموختگان دانشگاه به این صندوق امکان اعطای کمک هزینه های درخور به دستیاران دانشگاه را ممکن سازد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دستیاران سخت ترین دوران زندگی خود را می گذرانند حال آن که چند سال بعد، درآمدهای خوبی دارند و ممکن است ضمن بازپس دادن مبالغی که در دوران دستیاری از این «صندوق» دریافت کرده اند، در صورت علاقمندی چند برابر آن را هم داوطلبانه به صندوق اهدا کنند.

سهراب پور تاکید کرد: نگاه کشور به موضوع سرمایه گذاری نیروی انسانی باید تغییر کند. هر مقدار روی رشد نیروهای توانمند و باانگیزه سرمایه گذاری کنیم بازهم کم است. این سرمایه ای است که هیچ جای دوری نمی رود و در خدمت ارتقای سلامت کشور عزیزمان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =