پیام تسلیت مقامات لشکری و کشوری در پی درگذشت سرلشکر فیروزآبادی

مقامات لشکری و کشوری در پی درگذشت سرلشکر فیروزآبادی هر یک پیام هایی جداگانه صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، مقامات لشکری و کشوری در پی درگذشت سرلشکر فیروزآبادی هر یک پیام هایی جداگانه صادر کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت

آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الزحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت سردار سرافراز سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی مشاورعالی رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأثر و تأسف گردید.

تلاش‌های ارزنده و مجاهدت‌های مخلصانه آن مرحوم در طی دوران دفاع مقدس و مدیریت در ستاد کل نیروهای مسلح و پس از آن عضویت و همکاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ایشان چهره‌ای ماندگار ساخته و خداوند متعال پاداش آن خدمات و حسنات را تضمین فرموده است: و توفی کل نفس ما عملت و هم لا یظلمون.

اینجانب فقدان این سرباز مجاهد را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آحاد نیروهای مسلح و اعضای محترم مجمع تشخیص و بازماندگان بویژه خانواده محترم داغدار تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح را تسلیت گفت.

متن پیام محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت سردار مجاهد و سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح موجب تأثر و تأسف شد.

آن مرحوم که در سال‌های پیش از وقوع انقلاب اسلامی از پیشگامان مبارزه با استبداد ستمشاهی و همراهان راستین نهضت اسلامی در شهر مشهد بود، در سال‌های بعد از انقلاب نیز عمر خود را صرف خدمت صادقانه به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد؛ ایشان علاوه بر خدمت در جهاد سازندگی و نقش آفرینی در پروژه‌های محرومیت زدایی در سال‌های اول انقلاب و همچنین مجاهدت خالصانه و بی‌دریغ در سال‌های دفاع مقدس و ایفای نقشی مهم در ارتقای توان دفاعی کشور در آن سال‌ها، در نزدیک به سه دهه بر عهده داشتن مسئولیت خطیر ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، نقشی بی‌بدیل و ماندگار در ارتقای توان دفاعی کشور و همچنین هم‌افزایی و هماهنگی نیروهای مسلح ایفا کرد و در تمام سال‌های خدمت خستگی ناپذیر خود به ایران اسلامی باقیات صالحات ارزشمندی از خود بر جای گذاشت.

اینجانب این ضایعه را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای دام عزه العالی، عموم فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و خانواده مکرم و معزز آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

رئیس جمهور

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت سردار سرافراز، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: این فرمانده بسیجی، متعهد و بااخلاص، سالیان متمادی از زندگی پربار خود را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری، پاسداری و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت سردار سرافراز سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب اندوه و تاثر عمیق گردید.

این فرمانده بسیجی، متعهد و بااخلاص، سالیان متمادی از زندگی پربار خود را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری، پاسداری و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری کرد و دو دهه در جایگاه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به طور  صادقانه خدمت نمود.

اینجانب این ضایعه را محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران، نیروهای مسلح و همه دوستداران ایشان و به ویژه خاندان ارجمند فیروز آبادی تسلیت گفته و در سالروز شهادت سید الساجدین، از درگاه خداوند متعال برای آن سفر کرده علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

رییس قوه قضاییه

متن پیام تسلیت حجت الاسلام محسنی اژه ای به این شرح است:

در گذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی کل قوا و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأثر گردید.

آقای دکتر فیروزآبادی در تمام طول بعد از انقلاب اسلامی در خدمت به نظام و مردم تلاش شایانی داشتند و در زمان هشت سال دفاع مقدس و بیش از دو دهه در سمت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح مجاهدت و تدابیربه یاد ماندنی از خود به جا گذاشتند.

رحلت این بسیجی مخلص را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، نیروهای مسلح وخانواده مکرم را تسلیت عرض نموده و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده ایشان از خداوند متعال مسالت دارم.

وزیر امور خارجه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی درگذشت سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و  رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

ارتحال رزمنده بسیجی سردار سرلشکر دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تاثر عمیق اینجانب و همکارانم در وزارت امور خارجه شد.

وی افزود: مجاهدت های مخلصانه ایشان در هشت سال دفاع مقدس و خدمات مخلصانه او در مسئولیت‌های خطیر به خصوص سال های متمادی ریاست بر ستاد کل نیروهای مسلح ایران اسلامی برای حفاظت از  نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن و مردم عزیزمان و سوابق همکاری مجدانه ایشان در تعامل و ارتباط با دستگاه دیپلماسی برای دفاع و صیانت از منافع و امنیت ملی ایران اسلامی همواره در یاد و خاطر همه دلسوزان و خدمتگزاران ایران اسلامی ماندگار خواهد ماند.

اینجانب ضایعه عروج مرحوم سرلشکر فیروزآبادی را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای، خانواده معزز و همه همرزمان و یاران بسیجی و ایثارگران سالهای دفاع مقدس تسلیت عرض می کنم و برای آن رزمنده و ایثارگر سفر کرده، غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با همرزمان شهیدش و شهدای کربلا مسئلت می کنم.

 حسین امیرعبداللهیان

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی، درگذشت سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس ستاد نیروهای مسلح به این شرح است:

درگذشت سردار عالیقدر و مجاهد سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و  رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب اندوه و تاثر فراوان گردید.

بی تردید خدمات و نقش آفرینی های ارزنده و مخلصانه وی در سنگرها و مسئولیت های مهم طی چهار دهه اخیر ازجمله در دوران هشت سال دفاع مقدس و سپس ۲۷ سال ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و ایجاد هماهنگی، هم افزایی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و دفاعی کشور برای پاسداری از امنیت ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش خواهد بود.

 این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)،  خانواده مکرم و آحاد فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح مقتدر و افتخارآفرین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن فقید سعید، رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) و برای عموم مصیبت دیدگان و سوگواران گرانقدر و همرزمان و علاقه‌مندان وی  صبر، شکیبایی و سکینه قلبی طلب می‌کنم.

 سرلشکر پاسدار محمد باقری

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح»

معاون اول رییس جمهور

 محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت سردار مبارز و انقلابی سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاسف و تاثر گردید.

تلاش های مجاهدانه و خدمات ارزشمند و نقش تاثیرگذار سرلشکر فیروزآبادی در مسئولیت های مختلف از جمله ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در افزایش سطح توانمندهای نیروهای مسلح برای تامین امنیت و اقتدار ملی فراموش ناشدنی و نزد خداوند متعال مأجور است.

ضایعه فقدان این سردار مجاهد اسلام و انقلاب را به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، عموم ملت قدرشناس ایران، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح، دوستان و بستگان به ویژه خانواده ارجمند ایشان تسلیت می گویم و از خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رییس جمهور»

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

 در پی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

خبر درگذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی، مشاور عالی فرمانده معظم کل قواو عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تالم خاطر شد.

سال‌ها خدمت جهادی آن مرحوم در راس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سالهای دفاع مقدس،  منشا آثار ارزشمندی برای نیروهای نظامی و انتظامی کشور بوده است.

مدیریت، تفکر راهبردی، روحیه جهادی، بسیجی و معنوی ایشان در سالهای حضورشان در عرصه های مختلف و مشاغل حساس و راهبردی کشور به ویژه  نیروهای مسلح و مراکز علمی و دانشگاهی و در کنار آن، تالیفات ارزشمندشان در حوزه های مختلف، درخشان و ماندگار است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت آن چهره انقلابی و خدمتگذار به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، خانواده مکرم ایشان و رزمندگان سالهای دفاع مقدس، علو درجات معنوی برای آن مرحوم از درگاه احدیت خواستارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در پی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به دلیل بیماری کرونا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی این ضایعه را  تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح  است:

درگذشت جانکاه سردار گرانقدر سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمر خود را در همراهی با نهضت اسلامی و همت مداوم برای دفاع از استقلال و امنیت ملی کشور و پاسداری  از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری کرد را به محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی)، خانواده مکرم و آحاد نیروهای مسلح کشور تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

تلاش‌های مخلصانه، مدبرانه و بسیجی وی طی دوران دفاع مقدس و سالیان تصدی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در تعمیق وحدت، اخوت و یکپارچگی بین ارتش و سپاه و سایر نیروهای مدافع انقلاب و شکل‌گیری اقتدار دفاعی و بازدارنده برای ایران اسلامی، همواره زنده و راهگشای امروز و فردای نیروهای مسلح افتخار آفرین میهن عزیزمان خواهد بود.

از درگاه خداوند متعال برای آن سردار فقید و عالیقدر علو درجات و رحمت و رضوان الهی و همنشینی با حضرت سید الساجدین امام زین العابدین (ع) و برای خانواده مکرم و عموم داغدیدگان و مصیبت دیدگان عزیز به ویژه همرزمان وی در نیروهای مسلح و بسیج ،  صبر جمیل و اجر جزیل توام با پاداش صابرین مسئلت می جویم .

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

انتهای پیام/

کد خبر: 1109424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =