ترکیب دولت افغانستان در روزهای آینده اعلام می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه از فرصت موجود برای حل مسالمت آمیز بحران سیاسی افغانستان استقبال و اعلام کرد در روزهای آینده ترکیب دولت انتقالی اعلام می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از تله تریدر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  تأکید کرد مسکو اجازه نمی‌دهد در «توازن قوا» بین آمریکا و مسکو اختلال ایجاد شود.

وی در مجمع نشست اقتصادی شرق اعلام کرد: کشورهای غربی از تبعیض علیه مشاغل روسی در سطح بی سابقه‌ای استفاده کردند.

وزیر خارجه روسیه گفت: با وجود روندی که در غرب مشاهده شده، اکثریت قریب به اتفاق کشورها آماده افزایش همکاری با روسیه مطابق با هنجارهای بین المللی هستند.

چندی پیش، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای کاهش تنش با غرب خبر داد.

بر این اساس، لاوروف تاکید کرد: ما هیچ گاه به دنبال تشدید تنش‌ها و رویارویی با غرب نبوده ایم. ما از انزواطلبی استقبال نمی‌کنیم و به دنبال تعامل با کشورهای غربی هستیم. با این حال، شرط تعامل ما با آن‌ها این است که کشورها غربی رویکرد خود را تغییر داده و مانند دانای کل رفتار نکنند.

وی افزود: آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که گویی بی‌گناه هستند و از روسیه می‌خواهند مانند یک دانش آموز تنها آنچه آن‌ها می‌خواهند را انجام دهد. این روش مناسب گفتگو با هیچ کشوری نیست، دستکم مسکو زیر بار این موضوع نمی‌روند.

 وزیر خارجه روسیه همچنین هنگام سخرانی در مقابل اساتید و دانش‌آموختگان موسسه روابط بین الملل دولتی مسکو از طرح واشنگتن و پاریس مبنی بر ضرورت پایان دادن به دخالت در امور دیگر کشورها با هدف تحمیل مدل دموکراسی غربی به آنها استقبال کرد.

وی این طرح را مثبت توصیف کرد و گفت: اگر این واقعیت داشته باشد، روسیه امیدوار است اوضاع در جهان آرام شود.

سرگئی لاوروف در این باره تاکید کرد ما از چنین اظهاراتی استقبال می‌کنیم و مدتهاست دعوت می‌کنیم تا دوستان غربی ما از اتفاقات دهه‌های اخیر که درگیر آن بودند، درس بگیرند.

وزیر خارجه روسیه در پایان اعلام کرد که از فرصت موجود برای حل مسالمت آمیز بحران سیاسی در افغانستان استقبال و قدردانی می‌کنیم. در روزهای آینده ترکیب دولت انتقالی افغانستان اعلام می‌شود. ما سالیان متمادی همراه با شرکای خود، قالبی بین‌المللی که برای حمایت خارجی از حل و فصل اختلافات درون افغانی مناسب است و شامل هر پنج جمهوری آسیای میانه شامل هند، پاکستان، چین و ایران است را ترویج کرده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =