افزایش ۵۰ درصدی ارزش معاملات علی رغم نزول هر ۱۲ شاخص بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته با ۵۰ درصد افزایش به ۶۱ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۶ شهریور تا ۱۰ شهریور محاسبه می‌شود، ما ۵ روز معاملاتی داشتیم که ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با رشد ۵۰ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل از عدد ۴۰ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان به ۶۱ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۴۹ میلیارد و ۵۴ میلیون سهم به ۶۹ میلیارد و ۷۶۴ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تعداد دفعات معامله با ۲۰ درصد افزایش از عدد ۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۹۱ دفعه معامله به ۵ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۵۱ دفعه معامله رسید.

آسایش در رابطه با سایر بازارهای بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۳۸ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از یک هزار و ۸۷ میلیارد تومان به یک هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۴۰ درصدی همراه بود و از ۱۱ میلیون برگه به بیش از ۱۵ میلیون برگه اوراق بدهی رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قراردادهای آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۲۵۵ درصدی از ۲۲ میلیارد تومان به بیش از ۷۴ میلیارد تومان رسید، اما حجم معاملات این بازار با رشد ۳ هزار و ۸۷۶ درصدی از ۲ میلیون قرارداد به ۷۶ میلیون قرارداد افزایش پیدا کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری نیز با افزایش ۴۷ درصدی از ۸ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان به ۱۲ هزار و ۶۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۳۰ درصدی از ۳ میلیارد و ۹۰۴ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۹۲ میلیون یونیت رسید.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در هفته گذشته فشار فروش بسیار زیاد بود و شاخص کل و هم وزن به مقاومت خود رسیده بودند. همچنین کاهش نسبی قیمت دلار باعث شد که فشار فروش عرضه در بازار سرمایه افزایش یابد. شاخص کل بورس در هفته گذشته با ۱.۹ درصد کاهش  به میزان ۲۹ هزار و ۵۲۱ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۰۸ واحد به یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۸۸ واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۱.۷ درصدی به میزان ۲ هزار و ۶۳۶ واحد، به یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۶ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۲.۹ درصد افت پیدا کرده و شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر به ۵۹ هزار و ۴۱۲ واحد رسیده است.

او بیان کرد: همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افتی حدود ۰.۲۲ درصد  و با کاهش ۹۸۳ واحدی از ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ واحد به ۴۵۵ هزار و ۳۷۶ واحد رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =