برگزاری آزمون ۱۰ ساعتی در شرایط قرمز کرونایی به صرف ناهار!

سازمان سنجش آموزش کشور در روزهایی که بیش از ۵۰۰ نفر قربانی کرونا می‌شوند، اقدام به برگزاری المپیاد علمی دانشجویی کشور کرده که ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حدود ۲ ماه از آغاز پیک پنجم کرونا در کشور می‌گذرد؛ اما هنوز بسیاری از نقاط کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. از طرفی شیوع ویروس لامبدا و قارچ سیاه در کشور نیز بسیاری از هموطنانمان را نگران کرده است.

در شرایطی که روزانه ۵۰۰ نفر از هموطنان جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهند، انتظار می‌رود برخی آزمون‌های کشور تا فروکش‌ کردن پیک پنجم کرونا به تعویق بیفتد. مثلا آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلامی پس از اعتراض دانشجویان دکتری و پیگیری‌های نمایندگان، برای بار سوم به تعویق افتاد و برگزاری آن به هفته سوم و چهارم شهریور موکول شد، اما سازمان سنجش آموزش کشور در اقدامی عجیب قصد برگزاری آزمونی فرعی را دارد که ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

برگزاری آزمون ۱۰ ساعتی در شرایط کرونایی به صرف ناهار!

بیست وششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در صبح و بعدازظهر جمعه نوزدهم شهریور سال ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های واقع در مراکز مناطق ده‌گانه کشور شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران-بابلسر، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا-همدان، دانشگاه رازی-کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار می‌شود. 

نکته جالب توجه آنجاست که برگزاری مرحله تشریحی این آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد؛ یعنی داوطلبان باید در روزهایی که تعداد کشته‌های کرونا حدود ۵۰۰ نفر است، ۱۰ ساعت به سوالات آزمون پاسخ داده و ناهار را هم در همان حوزه امتحانی میل کنند.

از طرفی تنها ۱۰ حوزه مجری برگزاری این آزمون هستند، در روزهایی که بحث محدودیت ترددهای بین شهری مطرح می‌شود برخی از داوطلبان مجبورند برای شرکت در این آزمون از شهرهای اطراف به شهر برگزاری آزمون سفر کنند. از آنجایی که برگزاری آزمون ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد، به نظر می‌رسد داوطلبان باید از یک یا ۲ روز را در شهر برگزاری آزمون اقامت داشته باشند، ممکن است این اقدام به شیوع بیشتر ویروس کووید-۱۹ دامن بزند. 

طبیعتا به تعویق افتادن آزمون سراسری و کارشناسی ارشد در روند تحصیل دانشجویان و نظام آموزشی کشور مشکل ایجاد می‌کرد اما برگزاری بیست وششمین المپیاد علمی دانشجویی که تاثیر چندانی بر فضای علمی کشور ندارد در روزهای قرمز کرونایی چندان ضروری به نظر نمی‌رسد؛ از طرفی امکان برگزاری این آزمون به صورت مجازی نیز وجود دارد.

سازمان سنجش برگزاری بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که قرار بود ۲۵ مهر ماه ۹۹ برگزار شود را به دلیل اعمال محدودیت تردد و رفت وآمد در کلان شهرها و شیوع بالای ابتلا به کرونا به اول اسفند ۹۹ موکول کرد؛ حال این سوال مطرح می‌شود که شرایط نسبت به سال گذشته چه فرقی کرده که این سازمان بر برگزاری این آزمون ۱۰ ساعته، آن هم به صرف ناهار پافشاری کرده و از به تعویق افتادن آن جلوگیری می‌کند؟ امیدواریم سازمان سنجش آموزش کشور تمهیداتی در راستای به تعویق افتادن بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور یا برگزاری آن به صورت مجازی در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =