سند آموزش تلفیقی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدوین می‌شود/ اختصاص ۶۱۰ میلیارد ریال برای توسعه امور زیربنایی

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه جهت به روز رسانی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها و توسعه امور زیربنایی و تعمیرات ضروری به دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص یافت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه جلسه هیئت رییسه این دانشگاه اظهارکرد: در بودجه مصوب ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه فنی و حرفه ای به مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که از این مبلغ ۱۶۸۰ میلیارد ریال جهت انجام امور زیر بنایی و مبلغ ۱۱۲۰ میلیارد ریال جهت توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه به استناد شاخص‌های سند تجهیزات کارگاه ها و آزمایشگاه ها و براساس تخصیص توزیع خواهد شد.

وی افزود: با یاری خدا در ماه جاری جهت به روز رسانی تجهیزات ۳۵۰میلیارد ریال به صورت نقدی  و ۳۷۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه  طی دو یا سه ساله و مابقی با تأکید بر انجام امور زیر بنایی به آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور ابلاغ می‌شود.

صالحی عمران با ذکر این نکته که آموزش های حضوری و مجازی در دوران پسا کرونا نیز ادامه می یابد. از تدوین سند آموزش تلفیقی در این دانشگاه خبر داد.

گفتنی است که بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش عالی  مهارتی  کشور باید به ۳۰% افزایش یابد.

در حال حاضر بیش از سه هزار آزمایشگاه و کارگاه با مساحت ۳۷۴ هزار متر مربع، ۱۳ آزمایشگاه مرکزی با مساحت بیش از ۵ هزار متر مربع، سرفصل های درسی عملی ۱۸۰ هزار دانشجو را به عهده دارند. با شیوع بیماری کرونا در روند آموزش عملی اختلالات فراوانی ایجاد نموده است که سعی شده با ایجاد ۳۱ آزمایشگاه مجازی تا حدودی فاصله بین آموزش و کارگاه کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109520

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =