برگزاری اردوی جهادی دانشجویان واحد تهران غرب در مدارس استثنایی

مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب گفت: اردوی جهادی دانشجویان این دانشگاه، در دبستان‌های استثنایی کهریزک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اردوی جهادی دانشجویان جهادگر دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب در دبستان‌های استثنایی دخترانه شهدای تقی‌زاده ۳ و استثنایی پسرانه ۴ کهریزک از مناطق حاشیه‌ای تهران برگزار می‌شود.

مهدی اکبری در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این اردو یکی از بزرگترین‌ اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی است که با بودجه‌ای معادل 150 میلیون تومان برگزار می‌شود.

وی درباره زمان اردوی جهادی واحد تهران غرب عنوان کرد: این اردو قرار بود در عید سعید غیر خم برگزار شد؛ اما به دلیل تعطیلی‌ و محدودیت‌های کرونایی، هماهنگی با نهادهای مرتبط انجام نشد. در نهایت این اردو 20 شهریورماه برگزار خواهد شد.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب با تاکید بر اینکه دانشجویان در این مدارس، فعالیت ایمن‌سازی انجام می‌دهند، گفت: دانشجویان بسیجی در این اردو مناسب سازی امکانات دبستان برای حضور دانش آموزان استثنایی را انجام می‌دهند تا امکانات آموزشی و رفاهی مدارس برای حضور این دانش‌آموزان مهیا شود.

وی درباره تعداد دانشجویان حاضر در اردوی جهادی مدارس استثنایی اضافه کرد: این اردو با حدود 10 نفر از دانشجویان پسر برگزار می‌شود و به دلیل محدودیت‌های کرونایی ترجیح دادیم تعداد نفرات اندک باشد. همچین عمده فعالیت‌های جهادی این اردو، عمرانی است. بنابراین تمامی دانشجویان شرکت کننده، پسر هستند.

اکبری ادامه داد: جهت بالابردن ضریب سلامت دانشجویان حاضر در اردو و خانواده‌های آنها، تست تشخیص کرونا قبل و بعد از اردو انجام می‌شود.

این دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب با تاکید به اینکه دانش آموزان استثنایی مانند بیماران اوتیسم و سندرم داون در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها به شدت مظلوم واقع شدند، گفت: سازمان نوسازی مدارس کمتر به مدارس استثانی رسیدگی می‌کند.

تعداد اندک مدارس استثنایی در کشور

وی مطرح کرد: دانش آموزان استثنایی به دلیل اینکه امکان آسیب رساندن به خود یا دیگری را دارند، باید در مدارس ایمن شده تحت آموزش قرار بگیرند؛ اما متاسفانه تعداد این مدارس در کشور محدود بود و در مناطق محروم، انگشت شمار است.

اکبری با اشاره به اینکه اردوهای جهادی دانشجویان ابعاد متنوع و گسترده‌ای دارد، گفت: برخی از گروه‌های جهادی گمان می‌کنند، روستاهای مناطق محروم تنها محل برای خدمت و فعالیت جهادی است. در حالیکه حاشیه‌ کلان شهرها یا گروه‌های خاص و آسیب‌پذیر بسیاری نیز نیازمند کمک هستند و تنها باید این موارد را شناسایی کرد. 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در مدارس استثنایی یا مدارس مناطق محروم ادامه دارد، گفت: بسیج دانشجویی در نظر دارد، اردوها جهادی را برای ایمن سازی یا نوسازی یا بهسازی مدارس ادامه دهد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1109548

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =