فریبا: سرنوشت سلمانی مثل کریم باقری شد

بازیکن اسبق تیم ملی ایران معتقد است سعید عزت‌اللهی تاثیرگذارترین بازیکن ایران مقابل سوریه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال علاوه بر بحث تیم ملی به آبی پوشان نیز می پردازد  و اعتقاد دارد این تیم حتما باید به جز خرید هایی که کرده یک مهاجم سرعتی نیز جذب کند.  

*تیم ملی نیمه اول را از دست داد

مشخص بود که بازی سوریه برای تیم ملی سخت است، چون سوریه یک تیم فیزیکی است و خیلی خوب پشت ۱۸ قدم جمع می شود. من فکر می کنم در نیمه اول روی چیدمان غلط متاسفانه یک مقدار فرصت را از دست دادیم و آن بازی راحتی که بچه ها بعد از لحاظ فنی انجام می‌دادند، انجام نشد.

*وحید امیری یک پست جلوتر بازی کند

در مورد دفاع چپ و راست باید بگویم که وحید امیری در پرسپولیس هم در پست دفاع چپ بازی کرده بود. خیلی هم پر تلاش و پرقدرت ظاهر شد منتهی از نظر من امیری باید یک پست جلوتر بازی کند. حیف است که آن ارسال ها، اضافه شدن ها و شوتزنی هایش را نزدیک به ۱۸ قدم حریف از دست بدهد.

*سرنوشت سلمانی مثل کریم باقری شد

اشکال دیگری که ما دیدیم این بود که جعفر سلمانی چپ پا را در دفاع راست استفاده کردند و این موضوع از نظر من عجیب بود. برای اینکه ما مشاهده کرده بودیم که چپ و راست مخالف را در وینگرها استفاده می کنند به دلیل اینکه به داخل و شوت به قصد گل بزنند ولی ندیده بودیم در دفاع راست از یک چپ پا استفاده کنند با این قضیه هم شرایط نفوذ تیم ملی را به هم ریختند  و هم اینکه به بازیکن لطمه خورد. شاید اگر سلمانی در دفاع چپ بازی می کرد خیلی برایش راحت تر بود. یادم است یک بار علی پروین از کریم باقری در دفاع چپ استفاده کرد که در آن بازی حریف در نیمه اول پدر ما را در آورد. از نظر من باقری یکی از بهترین هافبک وسط های تاریخ فوتبال است ولی پستش آن نبود دقیقاً مثل جعفر سلمانی که دفاع چپ است.

*آن تعویض اجباری به نفع ما شد

در نیمه دوم تغییراتی انجام شد و حردانی که آمد تیم خیلی جان گرفت و به نظر من بازی را کلا سعید عزت اللهی درآورد و آن تعویض اجباری به نفع فوتبال ایران شد. وقتی ۸ یار در ۱۸ قدم تیمی جمع می شود بازی یا باید به کنار برود یا باید شوت زده شود و یا روی ارسال های مجدد بتوانند نتیجه بگیرند. وقتی سعید آمد تغییر بازی از راست به چپ و بالعکس خیلی بهتر شد به خصوص پاس هایی که سعید به سمت راست داد و ارسال هایی که از سمت حردانی انجام میشد باعث شد بتوانیم بازی را از آنها بگیریم و اتفاق دیگر در وینگر های ما بود. هر دو وینگر ما هم جهانبخش و هم قلی زاده در طول ۹۰ دقیقه یک مرتبه در عمق حرکت نکردند. البته کار جهانبخش این است که در عرض حرکت کند و به دروازه شوت بزند. ولی قلی‌زاده می‌توانست از عمق دفاع فردی حریف عبور کند. منتهی این ها هرچه گرفتند به داخل آوردند و ما عملاً خط را از دست دادیم و نبودن سردار نیز خیلی تاثیرگذار بود.

*عزت اللهی خیلی تاثیر گذار بود

وقتی صحنه گل را نشان میدهند زمانی را می بینیم که توپ از جناح راست آمده و طارمی گرفته و چرخیده و گل زده و هیچ کدام به پاس ۷۰ متری عزت اللهی نپرداختند و این اشکال است. شما زمانی که بازیهای باشگاههای ایتالیا، فرانسه و ... را می بینید از ابتدا می بینید که حرکت را چه کسی آغاز کرد و ۷۰ درصد سعید عزت اللهی در آن گل نقش داشت چون یک پاس بلند خوب ارسال کرد. در هر صورت معمولاً اولین بازی سخت است و کادر فنی هم به ها بالا سر بچه ها نبودند که خوشبختانه خوب شدند. برد در این بازی خیلی می‌تواند خوب باشد که خدا را شکر سه امتیاز را گرفتیم.

*فصل قبل استقلال خوب بسته نشد

ما بار ها این صحبت را کردیم که فصل قبل تیم ما خوب بسته نشد نه به جهت نفری اتفاقا تمام نفرات فصل قبل به لحاظ فنی خیلی خوب بودند ولی شما می دانید که ما وینگر و دفاع چپ نداشتیم یعنی داشتیم اما میلیچ رفت و با سیستمی که داشتیم به پیستون چپ و راست نیاز داشتیم که محمد نادری در دفاع چپ بازی میکرد و یک موقع های نادری در دفاع وسط بازی می کرد و عملاً به جز کریم زاده و مرادی وینگر دیگری نداشتیم که خیلی هم به بازی گرفته نمی شدند.

*فرشید اسماعیلی را از دست ندهید

امسال ما اجبار داشتیم یک سری نفرات را به نسبت پست هایی که بازی می کنند و لازم داریم بگیریم. تعدادی از بچه ها نیز رفتند برای مثال ریگی جدا شد ولی باید به هر ترتیب او را حفظ می کردند. فرشید اسماعیلی فعلا رفته است و معلوم نیست می ماند یا خیر. او را هم نباید از دست بدهند. این بازیکن اگر از لحاظ روانی آماده باشد و مشکلی نداشته باشد خیلی می تواند کمک کند.

*شیمبا می تواند به درد بخورترین باشد

روی نفراتی که گرفته شده باید بگویم من روی  آقای آزادی خیلی شناخت ندارم و انشاالله زمان نشان بدهد که استقلال خریدهای خیلی خوبی انجام داده. استقلال به پوست اندازی و جذب نیروی جوان نیاز داشت در هر صورت اضافه شدن امین قاسمی نژاد خیلی می‌تواند کمک کند و خرید آقاسی بسیار خوب بود زیرا من فکر می کنم سرعت خط دفاعی را بالا می برد و اگر شیمبا را هم بتوانند بگیرند بهترین خرید استقلال می‌شود هرچند که این بازیکن ۳۷ سال سن دارد ولی در چند سال اخیر عالی کار کرد و مدل بازی که شیمبا انجام می دهد بسیار به درد استقلال می خورد به جهت اینکه موج دوم حمله ما معمولا با تاخیر کار انجام می دهد و حفظ توپ شیمبا در یک سوم دفاعی حریف بسیار قوی است و این حفظ توپ فردی باعث می شود موج دوم حمله ما فرصت رسیدن پیدا بکند. ضمن اینکه خودش هم خوب شوت و سر می زند و بسیار باهوش است. اگر جوان ها مثل جلالی که دیدم به  تیم ملی هم دعوت شده بود و بازیکن قابلی هم هست با با تجربه ها ترکیب شوند خیلی موثر می شود.

*به کسی مثل قایدی نیاز داریم

مهم ترین یاری که ما به جز شیمبا بخواهیم بگیریم ما به یک فوروارد سرعتی پا به توپ مثل قایدی نیاز داریم. در بهترین تیم های دنیا وینگر یا مهاجم سرعتی هستند که میتوانند به تیم هایشان کمک کنند. همین سپاهان خودمان را نگاه کنید که وینگر و مهاجم سرعتی مثل سجاد شهباززاده را دارد. البته نمونه قایدی در ایران وجود ندارد و باید یک بازیکن خارجی بگیریم.

کد خبر: 1109556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =