اعتراف آمریکا به قدرت موشکی کره شمالی

یک فرمانده نورث کام ضمن اذعان به قدرت موشکی کره شمالی از آمادگی ارتش آمریکا برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ژنرال گلن وان هرک، فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا (نورث کام) و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) دیروز جمعه در اظهاراتی ضمن اذعان به قدرت نظامی کره شمالی اعلام کرد که آمریکا آماده پاسخگویی به هرگونه حمله موشکی احتمالی از طرف کره شمالی است.

ژنرال گلن وان هرک در جلسه مطبوعاتی وزارت دفاع گفت: «اگر پیونگ یانگ اقدام به پرتاب موشک‌های بالستیک کند، من ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال آماده هستم و به توانایی‌های خودمان اطمینان دارم.»

او در ادامه بر آمادگی فرماندهی شمالی آمریکا و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی برای انجام این ماموریت تاکید کرد و افزود: «ما همچنان آماده پاسخگویی به کره شمالی برای پرتاب احتمالی موشک هستیم. «نوراد» هشدار تهدید و حمله را ارزیابی می‌کند. نورث کام نیز  قابلیت دفاع موشکی بالستیک را فراهم می‌کند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی  قرار است سالگردهای مهمی را که در گذشته برگزار می‌کرد، با پرتاب و رونمایی از سلاح‌هایی از جمله موشک‌های بالستیک، جشن بگیرد.

گزارش‌های قبلی حاکی از این است که کره شمالی در حال آماده شدن برای یک رژه نظامی عظیم در سالگرد تاسیس این دولت در ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) و و سالروز بنیان‌گذاری حزب حاکم کارگران در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) است.

ماه گذشته نیز نیروهای ویژه کره جنوبی و آمریکا اخیرا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با کره شمالی، رزمایش‌هایی را برای شبیه سازی «نفوذ به تاسیسات دشمن» برگزار کردند که انتقاد شدید کره شمالی را به دنبال داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =