والیبال نشسته؛ تیمی که نه نمی‌بازد، نه می‌لغزد

تیم ملی والیبال نشسته ایران در شرایطی هفتمین طلای خود در تاریخ پارالمپیک را کسب کرد که فقط یک ست به رقبایش واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، از سال 1988 که تیم ملی والیبال نشسته ایران وارد بازی های پارالمپیک شده، تا همین امروز در تمامی فینال های این رویداد حضور داشته و فقط دو دوره، با مدال نقره به ایران بازگشته است.

تیمی که هادی رضایی آماده درخشش در پارالمپیک توکیو کرده بود، از همان روز اول با شکست آلمان نشان داد که آمده تا همه رقبا را با بهترین نتیجه از پیش رو بردارد. دیدار سخت با برزیل هم سه بر صفر به سود والیبالیست های ایرانی به پایان رسید و در بازی آخر مرحله گروهی هم چین قربانی قدرت تیم ملی ایران شد.

نه تنها مرتضی مهرزاد با 246 سانتی‌متر قد، بلکه نفرات کوتاه قامت تیم هم یکصدا و متحد برای قدرت نمایی در توکیو به صف شده بودند. دیدار حساس ایران در مرحله نیمه نهایی با بوسنی بود؛ تیمی که قبلا سابقه شکست دادن ایران را هم داشت.

والیبالیست های ایرانی با تجربه و آمادگی بالای خود به یکی از قدرت های برتر جهان هم اجازه خودنمایی ندادند و با یک نتیجه فوق العاده(3-0) به اقتدار خود در پارالمپیک ادامه دادند. حالا تنها یک گام تا قهرمانی مانده بود و ایران بدون اینکه حتی یک ست در 4 بازی قبلی خود به رقبا بدهد، به فینال برابر روسیه رسید.

کد خبر: 1109603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =