آموزش آشپزی / کباب لبنانی

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دارد ولی با اندکی تفاوت که در تابه تهیه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، کباب لبنانی به قدری خوشمزه است که می‌توانید همراه با نان یا برنج میل کنید و یا در کنار این غذای خوشمزه کمی سس تهیه کنید. شما می‌توانید برای تهیه کباب لبنانی از سیخ‌های چوبی یا فلزی کوچک استفاده کنید و داخل تابه گریل یا معمولی این کباب را تهیه کنید.

مواد لازم:

گوشت (ترکیب گوسفند و گوساله) ۳۰۰ گرم

پیاز ۳ عدد

نمک یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

پودر زیره یک قاشق چایخوری

جعفری ریز خرد شده ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا جعفری را پاک کنید و بشویید. سپس به کمک غذاساز یا چاقو ریز و ساطوری خرد کنید. پیازها را نیز پوست بگیرید و رنده ریز یا ساطوری کنید سپس با جعفری مخلوط کنید و آب آن را کاملا بگیرید.

پیاز و جعفری را به همراه گوشت و تمام ادویه‌ها و نمک با هم داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید. مواد را با دست شروع به ورز دادن کنید و یا مواد را داخل کاسه بکوبید. سپس مواد را برای یک ساعت داخل یخچال در ظرف در بسته قرار دهید تا استراحت کند و گوشت منسجم‌تر شود. از مواد به اندازه یک نارنگی برداشته و در دست به شکل بیضی به آن شکل دهید و یا به سیخ‌های چوبی یا فلزی بزنید.

داخل تابه گریل را با کمی روغن چرب کنید. سپس کباب‌ها را داخل تابه چیده و خوب پشت و رو کنید تا کباب‌ها سرخ شوند. می‌توانید کباب‌ها را داخل یک ظرف قرار دهید و در فر بگذارید و یا روی زغال بپزید. سپس به همراه گوجه کبابی و برنج میل کنید.

حتما مواد کباب را استراحت دهید.

به دلخواه می‌توانید کمی سس گوجه فرنگی تهیه کنید و در انتها روی کباب بریزید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =