بهترین روش برای تسکین درد چیست؟

استفاده از روش سرما و گرما درمانی یکی از تکنیک‌هایی است که اغلب برای کاهش درد و تنش در قسمت‌های مختلف بدن به کار می‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از ارم انیوز، دستگاه‌های ماساژ برای تسکین درد و شل شدن ماهیچه‌ها از طریق استفاده از گرما و سرما درمانی در کنار هم و در طرح‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما سؤال این است که کدام برای سلامتی بهتر است ... گرما درمانی یا سرما درمانی؟

یک مطالعه تحقیقی معتبر نشان می‌دهد که گرما درمانی ممکن است در درمان کمردرد مؤثرتر از سرما درمانی باشد و می‌تواند گردش خون را افزایش داده، متابولیسم را بهبود بخشد و انعطاف پذیری بافت‌ها را افزایش دهد.

ماساژور داغ

براساس گزارش مؤسسه آرتروز AF، ماساژور گرم شده برای تسکین درد و سفتی عضلات در نواحی مختلف بدن، با هدایت گرما به ناحیه آسیب دیده، منجر به پهن شدن عروق خونی و جریان خون و نیز پمپاژ خون و اکسیژن بیشتر به بافت‌های آسیب دیده می‌شود که برای افرادی که ساعت‌ها به مدت طولانی جلوی رایانه می‌نشینند، مناسب است.

ماساژور سرد

سرما درمانی برای تورم و قرمزی پوست توصیه می‌شود، زیرا این امر جریان خون و التهاب را کاهش می‌دهد و در صورت ایجاد درد بعد از ورزش مفید است.

معایب استفاده از ماساژورها

انجمن سرطان آمریکا تأکید می‌کند هر کسی که تحت درمان سرطان قرار می‌گیرد، نباید پوست خود را گرم کند.

بنیاد آرتروز نیز نسبت به استفاده از گرما درمانی در صورت صدمات شدید یا تشدید علائم آرتریت هشدار می‌دهد.

کارشناسان بهداشت می‌گویند در صورت استفاده از گرما درمانی و مسکن، دردهایی مانند گردن درد یا سوزن سوزن شدن و بی حسی در بازوها تا هفته‌ها همچنان ادامه دارد که در این حالت، مراجعه به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است.

انتخاب ماساژور مناسب

ماساژور را با مکانیسم محافظت در برابر گرمای بیش از حد و پارچه‌های قابل تفکیک را که از تماس مستقیم پوست با گرما جلوگیری می‌کند، انتخاب کنید.

ماساژور همچنین می‌تواند با دسته لاستیکی ارگونومیک انتخاب شود، که به شما امکان می‌دهد از آن برای درمان قسمت‌های دوردست بدن استفاده کنید.

جایگزین دستگاه‌های ماساژ برای تسکین درد و سفتی بدن عبارتند از: خواب کافی، ورزش کردن و مصرف داروهای مسکن.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =