اصلاح روند جذب دانشجو طبق شرایط خاص بومی و منطقه ای

نخستین جلسه کمیته محتوا و جذب دانشجو با حضور سرپرست جدید  دانشگاه آزاداسلامی استان یزد و واحد یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  نخستین جلسه کمیته محتوا و جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری سرپرست جدید دانشگاه آزاداسلامی استان یزد و واحد یزد، معاونان و مدیران و نمایندگان کمیته جذب واحدهای استان در راستای ارائه پیشنهادهای سازنده و تجریبات سال گذشته در زمینه جذب دانشجو به منظور اشتراک گذاری با سایر واحدها، پیشنهادهای کمیته استان در خصوص اصلاح روند جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی طبق شرایط خاص بومی و منطقه ای وبرنامه های جدید و در دست اقدام  جهت  جذب دانشجو در محل سالن کنفرانس شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد. 
در این نشست،سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان و واحد یزد  ضمن تشکر از حضور اعضای کمیته و تولید محتوا و جذب استان، به اهمیت جذب دانشجو در این برهه زمان اندک تا شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه باید یک قد به جایگاه اصلی خود در استان نزدیکتر شود.
دهقانی اشکذری جذب دانشجو در واحدهای استان را مبتنی بر2مقوله تولید محتوا توسط خود واحدهای دانشگاهی و بحث دیگر در  نحوه صحیح توزیع محتوا طی یک بازده  زمانی مشخص به مخاطب عنوان کرد.
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان اذعان کرد: با توجه به اینکه تعریف مردم از دانشگاه آزاد تغییر کرده و شاخص ها و دیدگاهها هم در این راستا طبیعتا عوض شده است، پس می بایست شکل تبلیغات علاوه بر  خصوصیت عام بودن، کاملا فنی و کار شده در سطح شهر و فضای مجازی برجسته سازی شود.
وی در ادامه پیرامون ایجاد یک واحدمستقل مادران، مواردی را مطرح و آمادگی و همکاری خود را جهت استفاده از امکانات این دانشگاه مانند پارکینگ ، سلف سرویس  در بحث تغذیه کودک و اختصاص دروس مربوطه را بیان کرد. 
دهقانی اشکذری افزود: اشتغال دانشجویان یکی از دغدغه‌های اساسی دانشگاه بوده و در این راستا طرح پویش با هدف ارتباط دانشجویان با بخش صنعت مهم‌ترین فعالیت برای رفع مشکل اشتغال دانشجویان است.
او از تقویت آموزش‌های هدفمند بصورت برگزاری وبینار و استارتاپ با رویکرد توسعه کارآفرینی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و افزود: با اجرای طرح پویش، دانشجویان در حال تحصیل با بخش صنعت ارتباط خواهند داشت و علاوه بر کسب مهارت لازم با درآمد ناشی از فعالیت دانشجویان در بخش صنعت، دانشجویان قادر خواهند بود شهریه دانشگاه خود را به سهولت پرداخت کنند.
دهقانی اشکذری جذب و تمرکز در جذب دانشجویان خاص با ارائه خدمات آموزشی و مالی دانشگاه در دوره تحصیل و همچنین دانشجویان خارجی اتباع و عراق با توجه به شهر جهانی و توریستی یزد در دانشگاه آزاد اسلامی یزد را تبیین کرد.
شایان ذکر است مهمترین فعالتیهای این کمیته در سال گذشته شامل ایجاد مراکز مشاوره تخصصی، پاسخگویی، هدایت تحصیلی و ثبت‌نام علاقه‌مندان به تحصیل برای تبلیغات عمومی جذب دانش‌پژوه در واحدهای دانشگاهی استان بوده است.

برگزاری نشست‌های تخصصی با اصحاب رسانه استان به‌منظور مشاوره و اتخاذ تصمیمات مناسب برای فعالیت‌های رو به جلو این دانشگاه، جلسه با مدیران مدارس متوسطه دور دوم و دعوت به همکاری مجدانه مشاوران مجرب آموزش و پرورش، توزیع تراکت تبلیغاتی در آزمون‌های مختلف سراسری و دهه اول محرم و شبهای لیالی قدر ، تبلیغات صوتی گویا در تلفن ثابت و همراه ، لایو تصویری پیج رسمی دانشگاه، تیزرهای جذاب تبلیغاتی در فضاهای حقیقی و مجازی از دیگر اقدامات این دانشگاه و الگوسازی برای ترغیب سایر واحدها برای جذب دانشجو به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است.
در ادامه سید علی المدرسی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، گزارشی از فعالیتها و دستاوردهای این کمیته در سال گذشته را ارائه کرد. 
در پایان هریک از اعضای کمیته استان ضمن بیان راهکارها و پیشنهادهای خود در راستای تجریبات سال گذشته جذب دانشجو موظف شدند تا در این  خصوص در سال تحصیلی جدید اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109649

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =