آیین‌نامه گرنت‌ ارتباط باصنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین می‌شود

«پیش‌نویس آیین‌نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت و جامعه، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» که از سوی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین شده، بررسی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نشست بررسی پیش‌نویس آیین نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت و جامعه، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، خرم خورشید مشاور معاونت، محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و خندان شاهنده مسئول گروه ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

شاهنده در ابتدا به تشریح دامنه کاربرد و تعریف کمیته ملی گرنت ارتباط با صنعت پرداخت و گفت: این کمیته‌ با هدف حمایت از طرح‌های ارتباط با صنعت در سطح ملی تشکیل می‌شود و وظیفه بررسی پیشنهادهای دریافتی گرنت‌ها از دانشگاه‌ها و تعیین مبلغ نهایی حمایت را بر عهده دارد.

وی ضمن پیشنهاد اعضا و نفرات کمیته به تشریح گرنت طرح پژوهشی با جذب اعتبار از بخش خصوصی و دولتی و همینطور گرنت طرح خدمات آزمایشگاهی با جذب اعتبار از بخش خصوصی و دولتی پرداخت و شرایط هر کدام امتیازات و ضرایب و سپس مدل و فرآیند اعطای گرنت‌های ارتباط با صنعت را در ۷ مرحله ترسیم کرد.

در ادامه منظم از واگذاری ۱۷ مسئولیت به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: در راستای ماموریت ارتباط با صنعت ۱۷ مسئولیت به مدیران فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حیطه‌های مختلف سپرده شده که بر اساس گزارش‌های رسیده می‌توان تخمین زد قریب به ۵۰ درصد برنامه‌ها طبق زمان‌بندی تعیین شده، پیش‌می‌رود و این پیشرفت مطلوبی در این عرصه به شمار می‌رود.

نجفی در این جلسه پیشنهاد ایجاد یک شاخه حمایتی جدید در حوزه ارتباط با صنعت در موسسه نیماد را مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =