قانون جهش تولید مسکن در انتظار تایید شورای نگهبان/ ساخت ۱ میلیون واحد در سال محقق می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جهش تولید مسکن بستر و زمینه بسیار خوبی برای تولید ۱ میلیون واحد مسکونی در سال را فراهم خواهد کرد.

عبدالجلال ایری؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص برنامه پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت: سال گذشته مجلس قانون جهش تلید مسکن را تصویب کرد که در مراحل نهایی تایید شورای نگهبان قرار دارد که اجرایی شدن این قانون رونق خوبی به بازار مسکن خواهد داد.

وی با تاکید بر توانایی دولت در اجرایی کردن برنامه های خود گفت:طبق صحبت های رییس جمهور و قول ساخت یک میلیون واحد مسکونی هم از سوی ایشان و هم از سوی وزیر راه شهرسازی میتواند پشتوانه ای بر عملیاتی شدن ساخت مسکن باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه قانون جهش تولید مسکن بستر و زمینه بسیار خوبی برای تولید ۱ میلیون واحد مسکونی فراهم خواهد کرد از سوی دیگر برنامه های پیشنهادی وزیر راه در راستای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرایی شدن این قانون کمک شایانی خواهد داشت.

ایری خاطرنشان کرد: در بحث مسکن ۳ مولفه بسیار تاثیرگذار است؛ زمین، مصالح ساختمانی و سرمایه گذاری. در خصوص تامین زمین، دولت همه دستگاه های اجرایی را ملزم کرده که تمامی زمینهایی که در حریم شهر هستند را به وزارت راه و شهرسازی و در روستاها به بنیاد مسکن واگذار کنند که در این صورت ۵۰درصد بار مالی حل خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: 1109703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =