بورسیه تحصیلی/  معرفی برترین سایت‌های جستجوی بورسیه‌های تحصیلی

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های خارجی نیازمند داشتن بورسیه تحصیلی است. در ادامه با برترین سایت‌های جستجوی بورسیه‌های تحصیلی آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین گام برای مهاجرت تحصیلی، یافتن یک بورسیه تحصیلی متناسب با شرایط فرد است. شرایطی که شامل رشته، دانشگاه مورد علاقه و مهم‌تر از همه کمک هزینه تحصیلی است.

برخی کمک هزینه‌های تحصیلی، تنها بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویان را تامین می‌کنند؛ اما برخی دیگر از کمک هزینه‌ها یا به اصطلاح فول فاندها، همه هزینه‌های زندگی شامل خوابگاه، تغذیه و شهریه دانشگاه را پرداخت می‌کنند.  

سایت‌های زیادی برای دانشجویان بین‌الملل وجود دارند که فاندها و بورسیه‌های تحصیلی کشورهای مختلف را به صورت رایگان معرفی می‌کنند. کسانی که به دنبال فاند و بورسیه هستند، باید به صورت مرتب این سایت‌ها را بررسی کنند. برترین سایت‌های ارائه بورسیه تحصیلی در ادامه معرفی می‌شوند.

Scholarshipportal.com سایتی است که در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد و به دانشجویان کمک می‌کند که بورسیه‌های دانشگاه‌های سراسر جهان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پیدا کرده و مقایسه کنند.

اسکولارشیپ پورتال با بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بورس تحصیلی به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد دلار، رکورددار معرفی بورسیه در جهان است. این سایت هم‌اکنون بیشتر از پنج هزار بورسیه تحصیلی دارد و  یافتن بورسیه، کمک هزینه(گرنت)، فلوشیپ و دیگر فاندهای دانشجویی از جمله خدمات آن است.

Scholars4dev.com سایتی برای معرفی کمک‌های مالی و بورسیه‌ به دانشجویان بین‌المللی است که هدف خود را ارائه بورسیه به دانشجویان کشورهای در حال توسعه می‌داند. افرادی که تمایل دارند با تحصیل در زمینه‌های مرتبط با توسعه به پیشرفت کشور خود کمک کنند. «محقق توسعه باشید» شعار این سایت است.

Ec.europa.eu بورسیه‌هایی برای تحصیل در اروپا را معرفی می‌کند. ین سایت بورسیه‌های تحصیلی در 34 کشور اروپایی را پوشش می‌دهد. استفاده از این سایت به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند که از کمک هزینه تحصیلی یا فرصت تحصیل رایگان در اروپا بهره‌مند شوند. با وجود اختلافی که هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های اروپایی دارند، دانشجویان می‌توانند شهریه‌های معمول هر کشور را از طریق این سایت مشاهده کنند.

Scholarships.com سایت دیگری است که روشی آسان و دردسترس برای یافتن و درخواست بورسیه تحصلی دانشجویان در همه سنین و مقاطع تحصیلی است. این سایت مرجع مهمی برای معرفی بورسیه‌های تحصیلی رایگان است.

در ادامه سایت جستجوی بورسیه در برخی کشورها آمده است؛

بورسیه‌های اتریش Studyinaustria.at  

بورسیه‌های دانمارک studyindenmark.dk

بورسیه‌های فرانسه campusfrance.org

بورسیه‌های آلمان study-in-germany.de

بورسیه‌های سوئد studyinsweden.se

بورسیه‌های هلند studyinholland.nl

بورسیه‌های انگلستان study-uk.britishcouncil.org

انتهای پیام/

کد خبر: 1109720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =