مقر تروریست‌ها در درعا هدف ارتش سوریه قرار گرفت

ارتش سوریه پس از نقض توافق حاصل شده از سوی گروه‌های مسلح تروریستی در منطقه « درعا البلد »، مقر و مرکز سلاح‌های آنها را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) ، یگان‌های ارتش این کشور در استان درعا امروز (یکشنبه) به مقر تروریست‌ها و سکوهای موشکی آن‌ها که از آنجا محله‌های مسکونی و ایستگاههای بازرسی ارتش را هدف قرار می‌دادند، حمله کردند.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا در شهر «درعا البلد» طی روزهای گذشته تمام تلاش و ابتکارات خود را برای ادامه سیطره بر سرنوشت اهالی در این شهر به کار گرفتند و با حمله به مناطق مسکونی و ایستگاههای بازرسی ارتش، توافق‌های انجام شده با ارتش سوریه را زیرپا گذاشتند.

خبرگزاری سانا اضافه کرد که این سنگ‌اندازی‌ها و مانع تراشی برای حل و فصل [ موضوع ] از سوی تروریست‌ها در پی اظهارات سفارت آمریکا در دمشق در اواخر هفته گذشته که از طریق سایت پایگاه مجازی خود منتشر شد که ظاهرا" دستور عملیاتی برای لغو اجرای توافق حاصل شده بود، ظاهر شد.     

خبرنگار جنگ «سانا» از شهر درعا گزارش داد که یگان‌های ارتش مستقر در حاشه درعا البلد، مقر توپخانه و سلاح‌های موشک‌های دوش پرتاب تروریست‌ها که از آنجا محله‌های مسکونی و پاسگاه‌ها و ایستگاههای بازرسی ارتش را هدف قرار داده بودند با هدف پایان دادن به وجود تروریست‌ها در منطقه و گسترش امنیت و ثبات در سراسر استان، مورد هدف قرار دادند.

در چارچوب توافق انجام شده، دیروز برای انتقال تروریست‌ها از «درعا البلد» به شمال سوریه موانع خاکی و سیمانی در منطقه قدیمی گمرک برداشته شد و به همنین منظور تعدادی اتوبوس بزرگ مجهز شدند اما تروریست‌ها حاضر به سوار شدن به این اتوبوس‌ها و ترک منطقه نشدند.

گروه‌های مسلح تروریستی مستقر در «درعا البلد»  طی روزهای گذشته با موشک و خمپاره‌های مختلف و گلوله‌های تک تیرانداز به محله‌های مسکونی حمله کردند که منجر به کشته  و زخمی شدن شماری از غیر نظامیان و سربازان ارتش سوریه شد. این گروه‌های مسلح تروریستی که بر سرنوشت اهالی درعا البلد سیطره یافته‌اند، از غیرنظامیان و اهالی منطقه به عنوان سپر انسانی به منظور جلوگیری از اخراج خود استفاده می‌کنند.  

این گروه‌های تروریستی چندین بار توافقنامه صلح که دولت در چارچوب تلاش برای راه حل مسالمت آمیز ارائه کرده بود و خروج تروریست‌ها از منطقه، حل و فصل وضعیت افراد مسلح و تحت تعقیب، تحویل سلاح‌های مختلف سبک و متوسط ​،  تثبیت نقاطی برای ارتش و بازگشت نهادهای دولتی و خدماتی برای ارائه خدمت به مردم منطقه را شامل می‌شود را نقض کردند.  

در تاریخ ۲۹ جولای گذشته، ارتش سوریه عملیات خود برای نابودی آخرین مرکز گروه‌های مسلح در شهر درعا را آغاز کرد اما این عملیات به دلیل انجام مذاکرات بین دو طرف با میانجی‌گری نظامیان روس متوقف شد.

ارتش سوریه سال ۲۰۱۸ در ادامه پیشروی‌های خود بار دیگر کنترل شهر درعا واقع در جنوب این کشور را در دست گرفت، اما برخی از عناصر مسلح و تروریستی به موجب توافق قبلی، آتش‌بس در بخش‌هایی از این منطقه باقی ماندند.

این دسته از عناصر مسلح و تروریستی پس از توافقات آتش‌بس قبلی که با میانجی‌گری روسیه حاصل شد، در مناطقی از درعا مستقر شدند و از آن پس کنترل خود بر مناطق تحت تسلط‌شان در شهر و استان درعا را حفظ کردند.

دولت سوریه برای بازپس‌ گیری مناطق تحت تسلط عناصر مسلح در اواخر ماه جولای، بار دیگر با آن‌ها درگیر شد و سرانجام این درگیری‌ها پس از یک ماه به توافق آتش بس دیگر با میانجی گری روسیه منجر شد.

اما به گفته معارضان، توافق جدیدی که هفته گذشته پس از هفته‌ها درگیری شدید و کم سابقه میان ارتش سوریه و عناصر مسلح منعقد شده است، به شکست انجامید.

شبکه خبری «روسیا الیوم» هفته گذشته به نقل از یک منبع سوری گزارش داد که ارتش سوریه و گروه‌های مسلح مستقر در درعا با میانجگیری روسیه بر سر پایان دادن به درگیری‌ها در شهر درعا واقع در جنوب سوریه به توافق رسیدند و این توافق سه روزه شامل «عملیات خروج تروریست‌ها و مخالفان توافق، تحویل سلاح و قرار دادن مناطقی از "درعا البلد" در کنترل ارتش سوریه و روسیه» است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)   نیز  چهارشنبه گذشته خبر داد که عناصر مسلح شروع به زمین گذاشتن سلاح خود کرده‌اند و با انتشار عکس‌هایی از برخی عناصر مسلح که مشغول انجام مراحل اداری تحویل سلاح بودند، اعلام کرد که قرار است چندین مرکز حل و فصل در منطقه درعا البلد برای تسویه اوضاع عناصر مسلح و تحویل سلاح آن‌ها به ارتش سوریه باز شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1109740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =