آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت به زودی

رییس سازمان بورس گفت:۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود و امکان فروش سهام عدالت به صورت بلوکی وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه نشست «هم‌اندیشی شرکت‌های سبدگردان» در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت آزادسازی باقیمانده سهام عدالت اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود.

دهقان دهنوی درباره واریز باقیمانده سود سهام عدالت افزود: بخشی از پرداخت نشدن سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده‌اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود.

وی گفت: مقدار سود باقیمانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ۹۹ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود. رئیس سازمان بورس در ادامه به فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد، از آنجا که در ماه‌های قبل خریدار نداشت، اکنون با توجه به وجود خریدار بالقوه فروش بلوکی امکان پذیر است.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: سهام عدالت چند ماه است که فروش نرفته است، در این زمینه اطلاع رسانی شد تا افرادی که درخواست فروش داده بودند، درخواست خود را بررسی کنند، زیرا امکان لغو فروش سهام برای این افراد در نظر گرفته شد.

۳۰ درخواست تأسیس کارگزاری

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آخرین وضعیت درخواست تأسیس کارگزاری اشاره کرد و گفت: تا کنون ۳۰ درخواست تأسیس کارگزاری به سازمان آمده است. از چهار درخواست که در ابتدا آمد، یک مورد پذیرفته و دو مورد دیگر رد شد و درخواست دیگر نیز پس از تکمیل مدارک، بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تأسیس یک هلدینگ برای ۳۰ شرکت غیربورسی سهام عدالت گفت: تا کنون هیچ هلدینگی تأسیس نشده و در این مسیر برخی موانع ایجاد شده است.

پذیرش سهام سرخابی‌ها در بورس

وی در خصوص آخرین وضعیت بورسی شدن سهام سرخابی‌ها تصریح کرد: پیگیری این موضوع از مدت‌ها قبل در حال انجام است و مراحل زیادی برای نهایی شدن این اقدام اجرا شده است.

دهقان دهنوی با بیان اینکه پذیرش این شرکت‌ها از مدت‌ها قبل در حال انجام بوده و تاکنون پذیرش بخشی از آن انجام شده است، گفت: تلاش ما ورود شرکت‌هایی به بورس است که ساختار مالی مناسبی داشته باشند. در این راستا مشکلاتی درباره ورود این دو تیم به بورس وجود دارد که اکنون درحال رفع آن هستیم.

وی به عوامل رشد اخیر شاخص بورس اشاره کرد و ادامه داد: سازمان بورس به هیچ عنوان درباره صعود و نزول شاخص بورس اظهارنظر نمی‌کند. شفافیت و انصاف در بازار، موضوع قابل اهمیت برای بازار است که در این زمینه وظیفه سازمان، نظارت به منظور فراهم شدن این شرایط است.

به گفته رئیس سازمان بورس، شاخص بورس تابعی از تحولات اقتصادی کلان کشور، درون شرکت‌ها و بنگاه‌ها است و هر گونه اتفاقی می‌تواند به شدت روند معاملات بازار سهام را تحت تأثیر خود قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      بابا ن کارت اعتباری میخاییم و ن لغو فروش.تورو ب این ماه گناه فروششو شروع کنید.بد وضعی داریم.بابا ب همو خرد یا بلوکیشم راضیمممم ب خدا.سروع کنید ب خدا جونمون اومد بالا خسته شدیم
    • ناشناس IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      سلام خواهش میکنم سهام عدالت من رابفروشید وپولیش واریز کنید خدایی خیلی گرفتار هستم با ی بچه با این گرانی زندگی کردن سخت شده