بورسیه تحصیلی/ بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا را بشناسید

دانشگاه‌های استرالیا دارای انواع بورسیه‌های تحصیلی و گرنت‌های پژوهشی هستند که به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند حتی بدون پرداخت هزینه ویزا در این کشور تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شناخت انواع بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند که بتوانند دوره‌ای را انتخاب کنند که هماهنگی بیشتری با شرایط مالی و برنامه‌های آینده‌شان داشته باشد.‌

دانشگاه‌های کشور استرالیا از جمله دانشگاه‌هایی هستند که انواع مختلفی از بورسیه‌های تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. برخی از بورسیه تحصیلی استرالیا در ادامه معرفی می‌شوند.‌

بورسیه‌های دولتی

برنامه آموزشی پژوهشی دولت استرالیا (RTP)، بورسیه‌های بلندمدتی هستند که از سوی وزارت امور خارجه این کشور ارائه می‌شوند. هدف از این بورسیه‌ها، کمک به توسعه نیازهای کشورهای شریک استرالیا در راستای توافقنامه‌های دو جانبه و منطقه‌ای است.

بورسیه‌ RTP همه هزینه‌های دانشجویان از جمله هزینه تحصیل، زندگی، بیمه و ویزا را تامین می‌کند. هزینه بیمه در استرالیا بسیار زیاد است به طوری که برای دانشجوی مجرد 3 هزار دلار، دانشجوی متاهل 11 هزار دلار و خانواده حدود 18 هزار دلار است. همچنین هزینه ویزا حدود 620 دلار است. به همین دلیل، پذیرش در بورسیه‌های دولتی استرالیا به دلیل تسهیلات بالایی که دارند، رقابتی هستند و تنها به کسانی تعلق می‌گیرند که رزومه‌ای قوی ارائه دهند.

بورسیه‌های دولتی استرالیا انواع دیگری هم دارند مانند بورسیه تحصیلی تلاش (Endeavor) است که برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری، برنامه‌ریزی شده‌اند. حداکثر ارزش این بورسیه برای دوره کارشناسی ارشد 140 هزار و 500 دلار و برای دکتری 272 هزار و 500 دلار است. این هزینه شامل کمک هزینه سفر (سه هزار دلار استرالیا)، کمک هزینه تحصیلی (چهار هزار دلار استرالیا) و پرداخت ماهانه سه هزار دلار به همراه بیمه سلامت و بیمه مسافرتی است.

اخیرا استرالیا بودجه بورسیه‌های RTP و گرنت‌های دولتی همه دانشگاه‌ها را افزایش داده است. مثلا بودجه تحقیقاتی سال گذشته دانشگاه موناش 85 میلیارد دلار بود و امسال حدود 190 میلیون دلار است.  

بورسیه‌های اقامتی

بورسیه‌های اقامتی نوع دیگری از بورسیه‌های دانشجویان بین‌المللی هستند که کمک هزینه تحصیلی خوبی به دانشجویانی اعطا می‌کند که تمایل دارند در استرالیا بمانند و شاغل شوند. بورسیه اقامت شامل هزینه‌های اتاق و اسکان بوده و برای همه دانشجویان در دسترس است.

نوع دیگری از بورسیه‌ها، بورسیه‌هایی هستند که اسم دانشگاه یا دانشکده به صورت پیشوند قبل از کلمه اسکالرشیپ ذکر می‌شود. این بورسیه‌ها با توجه به نوع دانشگاه و دانشکده ممکن است هزینه بیمه و ویزا را هم پوشش دهند.

وقتی دانشجویان بین‌الملل برای پذیرش از طریق دانشگاه اقدام می‌کنند، برای این نوع بورسیه در نظر گرفته شده و با سایر رقبا مقایسه می‌شوند.

گرنت‌ها نوع دیگری از بورسیه‌های دانشگاه‌های استرالیا هستند که مربوط به زمانی است که استادی در استرالیا برای انجام یک پروژه، نیاز به دانشجو داشته باشد. این گرنت‌ها در پورتال استادان یا در سایت دانشگاه‌ها در قسمت  Job career یا Postgraduate opportunity قرار دارند.

این نوع گرنت‌ها چندان شناخته شده نیستند. پس می‌توان گفت متقاضیان با رزومه معمولی تر هم شانس دریافت آن‌ها را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =