آموزش آشپزی / قلیه اسفناج با عدس

قلیه اسفناج با عدس یک خوراک خوشمزه و مقوی می باشد که برای مازندران می باشد این خوراک به سرعت تهیه می شود و برای تهیه آن نیازی به گوشت ندارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، این قلیه خوشمزه به دلیل وجود سبزی همه فن حریف اسفناج بسیار مقوی است که هم برای بدن و هم برای پوست و مو و زیبایی مفید است. شما با خوردن اسفناج قلب و استخوان‌های سالم‌تری خواهید داشت.

قلیه‌ها انواع و اقسام مختلفی دارد و در هر شهری با توجه به ذائقه و سلیقه افراد متفاوت است. ما سعی کردیم بهترین روش و راحت‌ترین و اقتصادی‌ترین روش را برای شما آماده کنیم و اگر دوست دارید یک خوراک فوری تهیه کنید قلیه اسفناج را در خاطر داشته باشید.

مواد لازم:

عدس یک پیمانه

اسفناج ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

سیر ۳ حبه

آب نارنج به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا عدس را از یک ساعت قبل از شروع کار خیس کنید تا هم راحت‌تر پخته شود و هم نفخ آن گرفته شود سپس اسفناج‌ها را پاک کنید و بشویید. بعد از خشک شدن، آن را در اندازه دلخواه برش بزنید بهتر است ریز کنید.

حالا پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه با حجم مناسب ریخته و کمی روغن اضافه کنید سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و بعد از این‌که پیازها سبک شدند سیرها را نیز پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

در ادامه عدس را به همراه آبی که خیس کردید به پیاز و سیر اضافه کنید و هم بزنید. اگر نیاز بود کمی بیشتر آب بریزید درب قابلمه را بگذارید تا به جوش بیاد سپس با حرارت کم اجازه دهید تا عدس پخته شود.

وقتی عدس در حال پخت است و نیم پز شد اسفناج خرد شده را داخل یک تابه بدون افزودن روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود سپس به قابلمه پیاز و عدس اضافه کنید و هم بزنید. کمی که غلیظ شد و عدس پخته شد به همراه آب نارنج و نان تازه میل کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =