روایتی از تولید گاندو 2 مستندی از نفوذ آمریکا و انگلیس

از روایت قصه مجاهدت پاسداران گمنام امام زمان (عج) تا به تصویر کشیدن نفوذ امریکا و انگلیس سبب شده گاندو جایگاه ویژه‌ای میان مخاطبانش پیدا کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز مجموعه تلویزیونی گاندو ۲ در حالی به خط پایان رسید که رد نفوذ را پی گرفت و در دومین فصل خود نفوذ انگلیس را به تصویر کشید.

این مجموعه تلویزیونی در نوروز ۱۴۰۰ به نمایش در آمد و نخستین مجموعه امنیتی نوروزی را به نام خود ثبت کرد. گاندو توانست با مخاطبان بیش از ۶۱ درصدی در نوروز عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهد.

بیشتر بخوانید

بازی رسانه‌ای علیه گاندو به سبک روباه پیر

اما پس از حواشی مختلف و بعد از چند ماه دوباره به آنتن شبکه سه سیما بازگشت. از روایت قصه مجاهدت پاسداران گمنام امام زمان (عج) تا به تصویر کشیدن نفوذ امریکا و انگلیس سبب شده گاندو جایگاه ویژه‌ای میان مخاطبانش پیدا کند.

حالا به بهانه پایان فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با تعدادی از عوامل این سریال صحبت کردیم تا برایمان از مسیری که گاندو طی کرده است بگویند.

گاندو؛ گفتمان فرهنگی انقلابی و مطالبه‌ای مردمی

 مجتبی امینی، تهیه کننده این مجموعه درباره روند تولید گاندو ۲ گفت: گاندو ۲ به لحاظ تولید کار بسیار سختی بود. این مجموعه برای مخاطب به یک گفتمان تبدیل شده است. گاندو ۲ مطالبه مردم را برای مسؤولان مطرح می‌کند که البته تاریخ مصرف هم ندارد.

وی ادامه داد: مجموعه گاندو آسیب‌هایی را که مردم در حوزه‌های مختلف خورده اند به مطالبه تبدیل کرده است و جریان نفوذ را بررسی می‌کند. مردم این گفتمان را دوست دارند و تلاش ما هم در حوزه فرهنگ و هنر این بوده که مطالبه مردم را مطرح کنیم و در جامعه تأثیر گذار باشیم.

 امینی درباره چگونگی ادامه پیدا کردن این مجموعه گفت: جریان نفوذ تمام شدنی نیست ما بر اساس موضوعات مستندی که وجود دارد چه در حوزه نفوذ انگلیس و چه امریکا سوژه‌های زیادی داریم. امیدوارم شرایط فراهم شود که بتوانیم کار را ادامه دهیم البته تا همین جای کار هم دست‌های زیادی تلاش در مانع شدن داشتند.

 امینی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از اتفاقات این مجموعه بر اساس مستندات است افزود: از فصل اول تا دوم بر اساس مستندات داخلی ساختیم، اما برای شکل گرفتن درام داستان قصه‌هایی اضافه می‌شود.

این تهیه کننده درباره چالش‌های پیش روی گاندو ۲ ادامه داد: در دو فصل ظرفیت‌های مسؤولین وقت آنطور که باید و شاید نبود. متأسفانه برخوردهای عجیبی شکل گرفت و به هیچ وجه نقد را نپذیرفتند. این کم ظرفیتی اتفاق عجیبی است امیدوارم در آینده کشور به سمتی برود که مسؤولان نقد را بپذیرند و اگر اشتباهی صورت می‌گیرد اصلاح کنند. بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم گفتمانی شکل گرفته است و باید نقد را بپذیریم و اصلاح اتفاق بیافتد.

مردم تصور می‌کنند مأمور امنیتی هستیم

 پندار اکبری یکی از بازیگران اصلی مجموعه گاندو ۲ درباره کار کردن در شرایط کرونایی گفت: در شرایط کرونا بسیار سخت بود. باید بدون ماسک جلوی دوربین می‌رفتیم و این کار خطر پذیری زیادی داشت. ما بیشتر برای خانواده هایمان نگران بودیم. با این حال کار را پیش بردیم تهیه کننده تلاش می‌کرد شیوه نامه‌ها رعایت شود بار روانی سخت بود.

وی درباره استقبال مردم افزود: خدا را شکر این فصل هم مثل فصل اول دیده شد و البته با استقبال بیشتری همراه شد. تمام کارها کم و کاستی‌هایی دارد و گاندو از این امر مستثنی نیست تمام عوامل تلاش می‌کردند این کار بهتر از قبل باشد. خدا رو شکر کار خوبی شد و بیننده خود را داشت.

اکبری درباره جالب‌ترین واکنش‌هایی که در طول نمایش مجموعه با آن‌ها مواجه شد افزود: بیننده‌ها فکر می‌کنند خود ما مأمور امنیتی هستیم و راه و رسم مأمور امنیتی شدن را از ما می‌پرسند. این برایم بسیار جالب بود.

صداقت گاندو به دل مخاطبان نشست

 سارا منجزی پور یکی دیگر از بازیگران مجموعه گاندو درباره این مجموعه گفت: گاندو شیوه متفاوتی داشت. جسارت داشت گروه بسیار خوبی پشت کار بود و به ما بسیار انرژی می‌دادند. نقش من نقش سختی بود، اما به هر حال اتفاق خوبی افتاد.

وی افزود: مخاطبان این اثر معتقد بودند به شعور مخاطب توهین نشد صداقت گاندو با مخاطبانش به مذاق آن‌ها خوش آمد.

مردم عطیه را دوست دارند

سوگل طهماسبی، بازیگر نقش عطیه درباره واکنش‌های مردم به مجموعه گفت: خدا را شکر همه عطیه را دوست داشتند و با آن همراه بودند. خانم‌هایی که شغل همسرشان شبیه محمد قصه ما است همراهی زیادی داشتند. من تلاش کردم راهنمایی زیادی بگیرم و آقای افشار خیلی کمک کردند.

وی درباره جالب‌ترین نظری که شنیده ادامه داد: همه به من بابت بچه دار شدن عطیه تبریک می‌گویند. مخاطیان می‌گویند چقدر خوب است که در این مجموعه رابطه یک زن و شوهر را به این خوبی نشان می‌دهیم.

پایان فصل ۲؛ مقدمه‌ای برای اغاز فصل ۳

جواد افشار، کارگردان مجموعه گاندو درباره این مجموعه تلویزیونی گفت: تلاش کردیم در این مجموعه مطالبات مردم را احیا کنیم و بی پرده سراغ سوژه‌هایی برویم که دغدغه‌های مردم است. طبیعی است که این نوع کار سختی‌های زیادی دارد، اما وقتی می‌بینیم مردم دنبال می‌کنند برای ما جای خوشحالی دارد.

 وی درباره فصل سوم این مجموعه تلویزیونی افزود: ساخت فصل ۳ هم جزو مطالبات مردم است و هم سازمان علاقه‌مند به ادامه آن است پایان داستان ما هم به گونه‌ای است که می‌تواند ادامه داشته باشد.

مجموعه تلویزیونی گاندو به مسأله نفوذ می‌پردازد و به عقیده سازندگانش تا زمانی که گاندوهای داخلی و خارجی وجود دارند مجموعه گاندو هم ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =