دستور قالیباف برای پیگیری دپوی لوازم بیمارستانی در گمرک

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اقتصادی مجلس خواست موضوع دپو کالاهای ضروری و لوازم بیمارستانی مردم در گمرکات را پیگیری کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حجت الاسلام «نصرالله پژمان فر» درباره دپو لوازم بیمارستانی در گمرکات کشور خواستار پیگیری این مسئله از سوی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شد.

 نصرالله پژمانفر در تذکر خود گفت:  این سرم‌هایی که اکنون در دستان من است پنج سال است در گمرکات معطل مانده و در حال فاسد شدن است.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: مردم برای تهیه شیرخشک از این داروخانه به آن داروخانه سرگردان هستند ولی اکنون حجم قابل توجهی از مواد دارویی، سرم‌ها و شیرخشک‌ها در گمرکات در حال فاسد شدن هستند. برای  این کالاها که بیت‌المال است، پول پرداخت شده  و باید این موضوع پیگیری شود.

 رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: از آقای پور ابراهیمی(رییس کمیسیون اقتصادی مجلس) می‌خواهیم حتما این نکته را پیگیری کنند. اما برای افکار عمومی لازم است توضیح داده شود که همانطور که آقای پژمانفر گفتند، این سرم‌ها و برخی لوازم بیمارستانی در سال ۹۵ به گمرک آمده که نشان می‌دهد توسط بخش خصوصی وارد کشور شده است.

قالیباف افزود: برخی از سرم‌ها ممکن است به هر دلیلی در گمرک مانده باشد و اینگونه نیست که در شرایط کرونایی این کالا و محصولات بیمارستانی را دولت وارد کرده ولی هنوز در گمرک دپو شده باشد.

وی در عین حال گفت: کالاهایی که وارد کشور و گمرک شده و به دلایل مختلف در گمرک باقی می‌ماند، ممکن است فاسد شدنی باشد و نباید به این موضوع بی‌توجهی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =