استقلال، تراکتور و پرسپولیس در برزخ مدیریت

یک هفته دیگر سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف حریفان بروند در حالی که در بدترین شرایط مدیریتی و مالی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سال‌هاست در آرزوی قهرمانی فوتبال کشورمان در آسیا هستیم. بعد از هر بار ناکامی چه در جام ملت‌های آسیا  و چه در لیگ قهرمانان، کارشناسان علل ناکامی را بررسی می‌کنند.  تشکیل کمیته بررسی علل شکست و ناکامی در گذشته‌های نه چندان دور تبدیل به رسم در فوتبال و ورزش ما شده بود. این مرتبه اوضاع کمی متفاوت است،  یک هفته قبل از شروع مسابقات هواداران نگران‌تر از همیشه هستند.

آنها یک هفته پراضطراب و دلهره آور را پیش رو دارند، دلیلش هم مشخص است؛  اخباری خوشی از سه نماینده کشورمان این روزها شنیده نمی شود، تجمع هواداران تراکتور مقابل باشگاه، تعلیق فعالیت‌های باشگاه تراکتور! کرونایی شدن مدیرعامل استقلال، فسخ قرارداد دروازه‌بان فیکس فصل گذشته! استعفای مدیرعامل پرسپولیس، نبود پول و آرامش  بسته شدن پنجره نقل و انتقالات سرخپوشان.  و... اینها فقط مشتی از خروار اخبار نگران کننده از شرایط نابسامان باشگاه‌های ما در آستانه حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است.همین اخبار منفی باعث شادمانی حریفان عربستانی از اوضاع استقلال و تراکتور شده است.

انگار جز هواداران این سه باشگاه، دلسوز دیگری در میانه میدان نیست! رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال می‌گوید مهاجم حرفه‌ای بعد از بازی با الهلال به تیم اضافه خواهد شد، یحیی گل‌محمدی می‌گوید یک مهاجم مورد نظرم هم جذب نشده، مالک تراکتور که اصلا حاضر نیست مالکیت باشگاهش را گردن بگیرد. با این اوضاع آشفته وپرحاشیه در این سه تیم بزرگ و پرهوادار، واقعا باید منتظر موفقیت باشیم؟! در کمال ناباوری پاسخ مثل همیشه مثبت است! چون ما به پتانسیل بازیکنان ایرانی ایمان داریم، به فوتبال ناب و استعدادهای جوانان ایرانی معتقدیم، بازهم امیدواریم با فاکتور غیرت، تعصب و تلاش بازیکنان، در جنگ نابرابر مستطیل سبز برنده شویم.

الهلال و النصر عربستان بازیکنان چندین میلیون دلاری دارند، حتی استقلال تاجیکستان هم بازیکنان خوب خارجی در اختیار دارد اما باشگاه‌های ما حقوق بازیکنان ایرانی را هم نمی‌توانند پرداخت کنند. تراکتور که میزان بدهی‌هایش سر به فلک کشیده، پرسپولیس و استقلال هم اگر شرایط‌شان بدتر باشد بهتر نیست.خب با این اوضاع انتظار چه چیزی را باید داشته باشیم؟

بهتر است بگوییم فوتبال نتایجش غیرقابل پیش‌بینی است و دلخوش به همین درخشش‌های جوانان ایرانی باشیم همانطور که در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس دوبار تا فینال آسیا پیش رفت. با همه این مشکلات بازهم دلخوش به نتیجه گیری معجزه آسا هستیم. مثل همان 8 آذر و حماسه ملبورن که استرالیا را در خانه اش حذف کردیم و راهی جام جهانی شدیم، این مرتبه هم امیدواریم که معجزه وار تیم‌های کشورمان در لیگ قهرمانان موفق شوند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند. 

در این یک هفته مانده به آغاز رقابت سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان متمول فرصتی برای تغییرات اساسی در مدیریت باشگاه‌ها، اصلاح ساختار فوتبال باشگاهی، اداره باشگاه‌ها بر اساس اصول علمی مدیریت و فوتبال نیست اما مثل همیشه به نیروی انسانی خود، به توکل و قدرت ایمان باور داریم. هواداران هم مثل همیشه دست به دعا برمی‌دارند تا استقلال مقابل الهلال، تراکتور مقابل النصر و پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان موفق شوند. 

کد خبر: 1109988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 0
      آدرس اشتباهی نده پرسپولیس با ثبات نذاشتن قند تو دلش آب بشه عزیز استقلال را شخم زدند کار هر ساله انگار پروژه ای است که باید اجرا بسه چرا که با تضعيف استقلال پرسپولیس قهرمان می شه که فدراسیون آقای تاج ودار و دسته اش که همه از سابقین پرسپولیس بودند با مهندسی وزیر ورزش انجام می د اند پس آقای نویسنده پرسپولیس ی لطمه ای به پرسپولیس نخورده