وزیر ارشاد به داد سرمایه‌های انسانی سینما برسد

تورج منصوری گفت: سرمایه های انسانی سینما تک تک در حال از بین رفتن هستند و دستان شان خالی است؛ به فریادشان برسید.

تورج منصوری تهیه کننده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص اولویت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما سال های متمادی است که از دولت های مختلف درخواست حمایت ویژه از اهالی سینما را داشتیم اما متأسفانه خواسته هایمان محقق نشد؛ بنده با ایمان به اینکه مسئولان جدید نیت شان انجام کار درست برای کشور است با صدای رسا اعلام می کنم، سرمایه های انسانی سینما تک تک در حال از بین رفتن هستند و دستان شان خالی است؛ به فریادشان برسید.

منصوری با بیان اینکه تنها خواسته ای که من از وزیر ارشاد این است که پیام نیاز به ایجاد تغییرات در جامعه را به درستی بشنوند، ادامه داد: انتخابات اخیر نشان داد جامعه نیازمند تغییر جدی است و امروز چشم امید مردم ایجاد تغییرات اساسی در نحوه زندگی شان است.

این سینماگر متذکر شد: وضعیت بیمه اهالی سینما که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و طی سال های اخیر خسران و آسیب بسیاری دیدند نیاز به رسیدگی عاجل دارد. بیمه سینماگران باید اولویت بسیار جدی و فوری مسئولان دولت سیزدهم و اصلاً در سرلیست برنامه های شان باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دولت رفاهی را برای هنرمندان این مرز و بوم به وجود بیاورند که در شأن و شخصیت شان باشد. متأسفانه در حال حاضر به صورت مطلق هیچ رفاهی برای اهالی سینما فراهم نیست. آن ها نه بیمه تأمین اجتماعی درخور شأن دارند و نه بیمه های تکمیلی شان بیمه های کارآمد است. این بیمه تکمیلی که تنها بخش اندکی از مخارج بیمارستانی و پاراکلینیکی را شامل می شود آن هم با تأخیر در پرداخت مواجه است به چه دردی می خورد؟

کارگردان فیلم های سینمایی فرار مرگبار و بازیچه تأکید کرد: از سوی دیگر بخش کثیری از بیماری ها شامل بیمه تکمیلی ناکارآمد سینماگران نمی شود. این در حالی است که اغلب کسانی به این بیمه های درمانی نیاز دارند که افراد سالخورده هستند! اما بیمه مخارج دندانپزشکی، چشم پزشکی، دردهای استخوانی را تقبل نمی کند که فایده ای ندارد.

منصوری در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم مسئولان دولت سیزدهم کاری کنند که مردم بتوانند احساس آسایش و آرامش داشته باشند، کاری کنند که جامعه کمی احساس امنیت کند. آن ها اگر همین مسأله بیمه درمانی و تأمین اجتماعی سینماگران و آحاد افراد جامعه را حل کنند بی تردید مابقی موارد خود به خود دچار اصلاح می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =