دولتی مردمی متشکل از همۀ اقوام و با نظر مردم افغانستان انتخاب شود

آصفری عنوان کرد: گروه مقاومت پنجشیر و گروه های دیگر، با هدف آباد کردن افغانستان پای میز مذاکره بنشینند و دولتی مردمی با نظر مردم این کشور انتخاب کنند.

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز در مورد تحولات اخیر افغانستان اظهار کرد: اعتقاد ما براین است که افغانستان متعلق به همه مردم این کشور است و طالبان به تنهایی نمی تواند بر آن حکومت داشته باشد.

وی گفت: لازمه آرامش در افغانستان این است که طالبانی که امروزه روی کار آمده از همه اقوام و گروه ها استفاده کند تا اتحاد، امنیت و آرامش را به ارمغان آورد.

آصفری در ادامه افزود: قوم های مختلف بایستی از تبدیل شدن افغانستان به جولانگاه جنگ جلوگیری کنند زیرا به سود مردم این کشور نیست. بهترین راه برای طالبان و گروه های دیگر این است که با مذاکره مسائل و مشکلات خود را حل کرده و نسبت به تشکیل دولت اقدام کنند.  

وی افزود: طالبان باید از همه اقوام استفاده کند، هیچ کدام از گروه ها به تنهایی اکثریت را در اختیار ندارد و هر گروهی که به دنبال ایجاد تحرکات نظامی باشد به نفع مردم نخواهد بود. آرامش در افغانستان می تواند رضایت مندی مردم و توسعه را به همراه  داشته باشد.

آصفری در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است گروه مقاومت پنجشیر و گروه های دیگر، با هدف آباد کردن افغانستان پای میز مذاکره بنشینند و دولتی مردمی با نظر مردم این کشور انتخاب کنند.

انتهای پیام/

حدیث ابراهیمی راد

کد خبر: 1110029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =