اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی صندوق رفاه برای تجهیز و تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم علوم از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی این صندوق برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اجرای طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی خبری بود که چند روز پیش از سوی رئیس صندوق رفاه دانشجویی اعلام شد. آنطور که مطیعی اعلام کرده است، صندوق رفاه دانشجویان همچنان در سال جاری نیز اجرای طرح ارتقا خوابگاه‌های دانشجویی را در دستور کاری خود دارد.

در همین ارتباط، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: بیش از ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی تاکنون در قالب طرح‌های ۵۰ ۵۰ در دستور کار بازسازی و نوسازی قرار گرفته است به طوری که در این طرح‌ها۵۰ درصد دانشگاه و ۵۰ درصد صندوق مشارکت خواهد داشت.

وی افزود: سهم صندوق رفاه دانشجویان در طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی و تعمیر و تجهیز آن‌ها، حدود ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که مرحله اول آن پرداخت شده است. مرحله دوم نیز پس از بررسی گزارش‌های دانشگاه‌ها توسط کارشناسان صندوق پرداخت خواهد شد. امیدواریم تا اوخر شهریور و اوایل مهرماه فرآیند پرداخت و بازسازی خوابگاه‌ها به اتمام برسد تا دانشجویان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

مطیعی ادامه داد: خوشبختانه طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی در سنوات گذشته نیز به طور کامل اجرا شده است زیرا دانشجویان خوابگاه‌هایی را انتخاب می‌کنند که تعمیرات و بازسازی‌شان به اتمام رسیده است. صندوق رفاه نیز زمانی با دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کند که بتواند منابع بازسازی خوابگاه‌ها را تامین کند. به همین دلیل به طور معمول در حوزه تامین منابع برای بازسازی خوابگاه‌ها، مشکلی وجود ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: امکان دارد برخی مواقع در زمینه مسائل فنی و مشکلاتی در ادامه کار پیش می‌آید، تامین اعتبارات با اندکی تاخیر مواجه شود؛ اما به طور معمول طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی در بیش از ۹۸ درصد مواقع به طور کامل اجرایی شده است. امسال نیز باتوجه به شرایط کشور و مکاتباتی که با دانشگاه‌ها داشته‌ایم، نسبت به اجرای کامل طرح ارتقای خوابگاه‌ها خوشبین هستیم. البته زمان اجرای آن ممکن است در دانشگاه‌ها مختلف متفاوت باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره روند بازسازی خوابگاه‌ها دانشگاه‌های شهرستانی گفت: ما براساس دستور العمل «قدر و سهم» که با هدف عدالت محوری در توزیع کمک‌های صندوق رفاه دانشجویان تنظیم شده است، بسته به مساحت خوابگاه‌ها،تعداد دانشجویان غیر بومی هر دانشگاه، فرسودگی و قدمت خوابگاه‌ها، میزان کمک صندوق به هر دانشگاه محاسبه و به آن‌ها کمک می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =