واکنش عبدالله به تحولات پنجشیر؛ با توسل به‌زور نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید

رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان با بیان اینکه آنچه در پنجشیر صورت گرفت دردناک بوده و تعدادی از فرزندان این دیار به‌شهادت رسیدند تاکید کرد، رسیدن به خواسته‌ها با توسل به زور نتیجه مطلوبی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان در واکنش به وقایع اخیر پنجشیر گفت: تحمیل خواسته‌ها با توسل به زور، هیچگاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌گردد.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که جنگ، هر روز فرزندان بیشتر این کشور را به خاک و خون می‌کشد، خانواده‌ها را به سوگ می‌نشاند ‌و وطن را از سرمایه‌های انسانی محروم می‌سازد.

عبدالله در ادامه به جنگ پنجشیر اشاره کرد و گفت: در درگیری‌هایی که در ولایت پنجشیر صورت گرفت، اقدامات دردناکی رخ داد و شماری از فرزندان رشید این دیار به خاک و خون افتادند که از آن جمله، دو روز قبل، خبر شهادت خواهر زاده‌ام فهیم دشتی و ژنرال عبدالودود ذره، خواهرزاده قهرمان ملی کشور احمدشاه مسعود را دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: فهیم دشتی یک انسان مؤمن، متعهد، ارزش‌گرا، مخلص و شیفتهٔ راه و آرمان قهرمان ملی بود. او طی بیست سال گذشته در راه روشنگری با تمام وجود همت گماشت و سنگر رسانه و نهادهای رسانه‌ای را برای رشد ارزش های ژورنالیسم، نهادینه شدن آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در جامعه بر هر کار دیگری ترجیح داد.

این سیاستمدار افغان تاکید کرد: ژنرال عبدالودود در کنار آنکه دوست خوب من بود، یک مبارز پاکباز و ورزیده و مجرب کشور ما بود که در موقعیت‌های مختلف نظامی و امنیتی صادقانه به کشور و ملت خود خدمت نمود.

عبدالله شهادت این 2 چهره نزدیک به احمد مسعود را تسلیت گفت و تاکید کرد: تحمیل خواست‌ها با توسل به زور، هیچگاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌گردد.

 فهیم دشتی و ژنرال عبدالوود از یاران نزدیک احمد مسعود در جنگ پنجشیر به‌شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =