واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ ایرانی در ارمنستان

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان گفت: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ ایرانی در ارمنستان واکسن کرونا دریافت می‌کنند که نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز هرویک یارجانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که مسافرت ایرانی ها به ارمنستان چقدر ارزبری دارد عدد دقیقی مشخص نیست، اظهار کرد:  چنانچه بخواهیم با کشور مثلا ترکیه مقایسه کنیم با این که ایرانی ها چندین و چند برابر بیشتر به ترکیه نسبت به ارمنستان سفر می کنند،اما  عملا امکان دریافت واکسن از این کشور را ندارند در حالی که ارمنستان به صورت رایگان واکسیناسیون رو انجام می دهد.

وی افزود: در همان اوایل که قانون واکسیناسیون برای مسافران کشور ارمنستان صادر شد، به یکباره حجم مسافران ایرانی به این کشور افزایش پیدا کرد و با توجه به اینکه تمامی پروازها از ایران به ارمنستان صبح زود انجام می گرفت، ایرانی ها صبح وارد این کشور می شدند و شب به ایران باز می گشتند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بیان کرد: بنابر این جهت کم کردن از بار مسافرانی که به این منظور وارد ارمنستان می شدند قانون واکسیناسیون به شرط اقامت ۱۰ روز در این کشور اجرا شد که به این ترتیب سفر ایرانی ها به ارمنستان به شرایط عادی خود بازگشت.

یارجانیان ادامه داد: طبق برآوردی که ما به صورت میدانی انجام دادیم تقریبا روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از ایرانی ها در حال دریافت واکسن هستند که تعداد مسافرانی ایرانی که واکسن کرونا در ارمنستان دریافت می کنند به نسبت مابقی کشورها بیشتر است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال ساعت ۱۲ ظهر واکسیناسیون در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر آغاز به کار می کند و تا ساعت ۲۰ همان روز ادامه دارد به طوری که روز سه شنبه مورخ ۹ شهریور حدودای ساعت ۱۳ ظهر ۴۶ نفر از ایرانی ها جهت دریافت ثبت نام کرده بودند که احتمالا تا ساعت ۲۰ به ۲۵۰ تا سیصد نفر برسد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با ذکر این مطلب که واکسن فایزر آمریکایی به مسافران ارمنستان تزریق نمی شود، ابراز کرد: در حال حاضر در ارمنستان سه نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، سینوفارم چین و آسترازنیکای آکسفورد انگلستان تزریق می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =