راهیابی ۲ فیلم ایرانی به جشنواره لندن

شصت و پنجمین جشنواره فیلم لندن، فهرست کامل فیلم های خود در بخش ها مختلف را اعلام کرد و در مجموع ۳ فیلم ایرانی به این جشنواره سینمایی دعوت شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش «Debate»  جشنواره فیلم لندن در کنار ۱۵ فیلم دیگر از جمله «زانوی احمد» ساخته «نداف لاپید»، «همه این پسران» ساخته «بینگ لیو»، «بین دو دنیا» به کارگردانی «امانوئل کارِره»، «چشم در مقابل چشم» از «دبی تاکر گرین»، «اولین موج» ساخته «متئو هینمان» و «هیچ ردی به جا نگذار» ساخته «ژان.پی ماتوژینسکی» به نمایش گذاشته خواهد شد.

«قهرمان» پس از رونمایی در جشنواره کن و کسب جایزه بزرگ هیات داوران به چندین جشنواره از جمله تورنتو، سارایوو در بوسنی و هرزگوین، ملبورن استرالیا، افق‌های نو در کشور لهستان و مامی نیز دعوت شده است.

علاوه بر فیلم «قهرمان»، فیلم کوتاه «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی نیز در بخش رقابتی فیلم های کوتاه جشنواره لندن ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته خواهد شد.

طبق اعلام پیشین امسال فیلم «جاده خاکی» اولین ساخته بلند پناه پناهی نماینده سینمای ایران در  بخش مسابقه اصلی جشنواره لندن است و با آثار  سینماگران سرشناسی از جمله «دست خدا» به کارگردانی «پائولو سورنتینو»، «نتیرام» از «جاستین کرزل»، انیمیشن «زیبا» ساخته جدید «مامورو هوسودا» از ژاپن، «چیزهای حقیقی» به کارگردانی «هری ووتلیف»، «حفره» از «میکل آنجلو فرامارتینو» و «غروب آفتاب» از «میشل فرانکو» رقابت می کند.

شصت و پنجمین جشنواره فیلم لندن از تاریخ ۶ تا ۱۷ اکتبر (۱۴ تا ۲۵ مهر) در انگلستان برگزار می شود.

کد خبر: 1110060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =