گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و کرزی

در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان رئیس جمهور اسبق افغانستان، آخرین تحولات این کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان، آخرین تحولات این کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان  در این گفتگو  بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر گفتگو میان تمام گروهها با هدف تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان که بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی  این کشور باشد تاکید کرد و افزود: افغانستان تنها از این طریق  می تواند به  صلح  پایدار برسد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار افغانستانی عاری از جنگ و تروریسم می باشد. وزیر خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران مرزها و گذرگاههای مرزی خود با افغانستان را برای تسهیل وضعیت فعلی در این کشور  باز نگه می دارد و تجارت را  ادامه  خواهد داد.

امیرعبداللهیان خاطر نشان ساخت: آمریکا طی دو دهه گذشته مسبب  و مسئول نابسامانی های کنونی در افغانستان است. در عین حال این نظر و اراده مردم افغانستان است که باید به این وضعیت پایان داده و محقق گردد.

حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان  نیز در این  تماس تلفنی اظهارداشت: بزرگان افغانستان  برای عبور از این  وضعیت نهایت تلاش خود  را  انجام می دهند و هدف اصلی تحقق خواست و اراده مردم افغانستان است.

وی ضمن تقدیر از مواضع و مساعی بکار گرفته شده از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همراه با دیگر بزرگان و ریش سفیدان،  با گروههای مختلف از جمله طالبان در حال رایزنی هستند و از جمهوری اسلامی ایران هم در خواست دارند کمافی السابق کمکهای خود را  در راستای تسهیل این امر ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =