ذهن خوانی همسر صحت دارد؟

با گفت وگو میتوان با همسر ارتباط برقرار کرد. چنانچه در حال گفتگو با همسرتان متوجه منظور او نشدید یا از حرکات او چیزی نفهمیدید. با سوال کردن می توانیم به درک بیشتری پیدا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، با گفتگو میتوان با همسر ارتباط برقرار کرد. چنانچه در حال گفتگو با همسرتان متوجه منظور او نشدید یا از حرکات او چیزی نفهمیدید. با سوال کردن می توانیم به درک بیشتری پیدا کنیم. ولی اگر بدون گفتگو بخواهیم از شیوه خواندن ذهن همسر بخواهیم استفاده کنیم و در حقیقت حس او را از مشکلات با خواندن ذهن رفع کنیم به مشکل برمی خوریم.

هر کسی با ذهن خوانی نمی تواند مشکلش را برطرف کند. امکان دارد بعضی وقتها احساس طرف مقابل تغییر کند و ذهن خواندن ما را دچار اشتباه کند.

با گفتگو ساده می توان مشکل را به آسانی حل کرد پیش از آنکه بخواهد مشکل بزرگتر شود، چون خواندن ذهن یک کار تخصصی می باشد و هر شخص عادی نمی تواند این کار را انجام دهد. کسی که بخواهد برای دریافت کردن منظوری این کار را انجام دهد باید توانایی لازم را داشته باشد و خلق و خوی آن را به خوبی بشناسد و آگاه باشد یعنی به طور کامل و دقیق او را بشناسد.

 ذهن خوانی یا شناخت واکنش‌ها؟

مهارت دانستن واکنش فرد مورد علاقه تان در شرایط مختلف یک امتیاز است و می‌توانید با انجام دادن یا ندادن کاری در آخر سبب خوشحالی او شوید. «از کجا می‌دانستی که دلم یک پخش صوت می‌خواست؟»، «خیلی مهربانی که برای خاطر من از جلسه زود آمدی و ماشین را برایم آوردی تا عمه‌ام را در بیمارستان ببینم». زن و شوهر باید به همدیگر یاد دهند که چگونه با هم همراه باشند. این شامل ذهن خوانی، حرف زدن یا همه شیوه هایی است که اهمیت آنچه را فرد نشان می‌دهد از بین می‌برد.

چنانچه این نگرانی‌ها، توجهات و مهربانی‌ها وجود نداشته باشد، همدلی دو فرد ضغیف می‌شود ولی عکس آن نیز خطرناک است. «اگر به راستی دوستم داری و به من اهمیت می‌دهی باید این کار یا آن کار را برایم انجام بدهی.»

مواظب این طور علت و منطق‌ها باشید! در عوض به همسرتان بگویید: «وقتی فلان کار را انجام می‌دهی یا فلان کار را انجام نمی‌دهی حس می‌کنم دوستم نداری.» آنگاه زمانی که از همسرتان گله می‌کنید به جای اینکه بگویید چرا کاری کرد که ناراحتتان کند («تو از قصد این کار را با من کردی»)، بگویید: « وقتی... را انجام می‌دهی یا نمی‌دهی احساس می‌کنم دوستم نداری». به عنوان مثال «وقتی پیش پدر و مادرم هستم و تو خواهرم را خنگ صدا میزنی و او را کوچک می‌کنی، ناراحت می‌شوم.»

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1110111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =