لایحه‌ای برای اصلاح بودجه ارائه نشده است/ راهکارهای جبران کسری بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دولت هیچ لایحه ای را برای اصلاح بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه نداده و احتمال دارد لایحه متمم تحویل مجلس دهد.

بهروز محبی نجم‌آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص کسری بودجه سال جاری گفت: کسری بودجه و نبود منابع و اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ به صورت جدی پیگیری نشد.

وی با اشاره به ۲ سقفی بودند بودجه که سقف دوم از مهرماه آغاز خواهد شد افزود: متاسفانه نه فروش نفت و بخش هایی از منابعی که برای کسری بودجه در قانون آورده بودیم محقق نشد که حدودا ۳۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که دولت میتواند با ایجاد سیاست‌های انقباضی و اجرایی کردن قوانینی که مصوب مجلس بود اما در دولت قبل اجرایی نشد این کسری بودجه را جبران کند.

محبی نجم آبادی تصریح کرد: فروش اموال مازاد دولت، فروش سهام دولتی، قوانینی از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه از جمله مواردی بود که دولت آقای روحانی در اجرایی کردن آن کوتاهی کرد ولی دولت سیزدهم میتواند با عملیاتی کردن این قوانین نقش زیادی در جبران کسری بودجه را ایفا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در حال حاضر دولت هیچ لایحه ای را برای اصلاح بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه نداده و احتمال دارد لایحه متمم تحویل مجلس دهد تا نمایندگان مجلس نیز بر اساس آن تصمیمات مجدد را لحاظ کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 1110117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =