تصمیم گیری در تئاتر به صورت شورایی باشد نه تک نفره

پاشایی گفت: بهترین راه کار این است که خود تئاتری‌ها دست به کار شوند به شکلی که تصمیم گیری ها به صورت شورایی صورت بگیرد نه اینکه یک نفر به تنهایی برای کل تئاتر تصمیم بگیرد.

مهدی پاشایی، کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز درباره شرایط این روزهای تئاتر اظهار کرد:متاسفانه وضعیت کرونا شرایط را برای جامعه تئاتر بسیار سخت کرده است. وضعیت معیشتی هنرمندانی که تئاتر تنها شغلشان است خیلی خطرناک شده است. می‌بینیم تمام مشاغل دیگر دولتی حتی اگر تعطیل هم باشند، حقوقشان را دریافت می‌کنند اما برخی از مغازه دارها، کارگران روزمزد یا دستفروش ها مثل ما گرفتار شده‌اند که البته می‌بینیم حتی این افراد هم پنهانی در حال کار هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت تئاتر حتی از سینما هم اسفناک تر است و می‌توان گفت تئاتر، بدبخت‌ترین صنف در این شرایط بوده است. البته خود من شغل دیگری غیر از تئاتر دارم و ۲ سال یک بار کار می‌کنم اما دوستان دیگرم که تئاتر تنها حرفه شان است سخت در مضیقه هستند.

پاشایی در پایان صحبت‌هایش درباره مطالباتی که هنرمندان تئاتر از دولت جدید دارند، بیان کرد: متاسفانه در این شرایط هنرمندان تئاتر در باتلاقی گرفتار شده‌اند که مدام در حال فرورفتن در آن هستند و کاری هم از دستشان ساخته نیست.

وی افزود: این پوسیدگی وارد پایه‌های تئاتر شده است در حالی که هنرمندانی که باید باشند رفته‌اند و در میان کسانی هم که هستند افراد کمی دلسوز واقعی تئاتر هستند. من معتقدم این خود ما هستیم که باید برای بهبود وضعیتمان تلاش کنیم چون هیچ دولتی تا امروز کاری برای تئاتر نکرده است.

این کارگردان تاکید کرد: در نهایت بهترین راه کار این است که خود تئاتری‌ها دست به کار شوند به شکلی که تصمیم گیری ها به صورت شورایی صورت بگیرد نه اینکه یک نفر به تنهایی برای کل تئاتر تصمیم بگیرد به این ترتیب که حداقل از ۵ هزار فعال تئاتری در کشور ۵۰۰ نفرشان در این شورا حضور مستمر داشته باشند تا بتوانند مشکلات را ریشه یابی کرده و به صورت اصولی برای بهبود شرایط تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =