برنامه آموزشی ترکیبی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصول کلی بازگشایی و اجرای برنامه آموزشی در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد

گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصول کلی بازگشایی و اجرای برنامه آموزشی در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به شرایط حاکم بر نظام آموزشی علوم پزشکی در دوران همه گیری بیماری کرونا و ابلاغ دستورالعمل های متعدد اصول کلی بازگشایی و اجرای برنامه آموزشی در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ابلاغ می شود.

به پوشش فوری و سریع واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، دستیاران پزشکی، پرسنل آموزشی عرصه های مختلف در مرحله اول و نیز واکسیناسیون خانواده های آنها در مرحله بعد توجه شود.

با توجه به فعال بودن ساختار کلان مناطق آمایشی و با محوریت روسای کلان مناطق آمایشی به دانشگاه‌ها اختیار داده می شود تا به اقتضای هر منطقه آمایشی و دانشگاه‌های مستقر در آن برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

 آموزش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) اجرا خواهد شد. در این خصوص میزان و وسعت ارائه آموزش ها به صورت مجازی یا حضوری برعهده هر کلان مناطق آمایشی است.

 برنامه‌های آموزشی دستیاران و اینترن های پزشکی به دلیل ماهیت ارائه خدمات درمانی آنها برابر روال معمول اجرا شود. در این خصوص گروه‌های آموزشی می توانند از امکانات آموزش مجازی استفاده کنند.

 برنامه‌های آموزشی دانشجویان پرستاری، مامایی و اتاق عمل و هوشبری و ... که دارای عرصه آموزش بالینی هستند (معادل کارورزی) برابر روال معمول اجرا شود.

بر این اساس روسای کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی مستر در آن کلان منطقه می توانند از دستورالعمل ابلاغی شماره۵۰۰/۲۰۹۱، ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ معاونت آموزشی بهره برداری کنند.

 زمان بازگشایی و جزئیات مربوطه متعاقبا توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =