فعالیت جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد در مرکز واکسیناسیون شهید اسماعیلی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران گفت: حدود 30 دانشجوی این دانشگاه در مرکز واکسیناسیون اسماعیلی مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مرکز واکسیناسیون شهید کسری اسماعیلی، ۱۳ شهریورماه به طور رسمی در مجتمع فرهنگی - دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) افتتاح و مشغول به فعالیت شد. این مرکز  به همت سازمان بسیج دانشجویی کشور و با همکاری دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران دایر شده است.

مرکز واکسیناسیون  شهید کسری اسماعیلی ظرفیت تزریق 2 تا 10 هزار دُز واکسن در روز را دارد و روزهای تعطیل نیز پذیرای مراجعه کنندگان برای دریافت واکسن است.

در این ارتباط مهدی معنوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز واکسیناسیون شهید کسری اسماعیلی فعالیت دارند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 30 دانشجوی دختر و پسر در این مرکز، مشغول خدمت‌رسانی به مراجعه کنندگان هستند.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران به دو صورت با مرکز واکسیناسیون شهید کسری اسماعیلی همکاری دارد، گفت: در گام نخست با اعزام دانشجویان جهادی به این مرکز کمک می‌کند، در گام بعدی به صورت شیفت بندی نیروی انسانی کل مرکز را به مدت 10 روز تامین می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران اضافه کرد: مدیریت مرکز واکسیناسیون شهید کسری اسماعیلی به صورت چرخشی هر 10 روز، در اختیار یکی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران است.

وی مطرح کرد: شیفت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم پزشکی برای مدیریت کامل این مرکز، بعد از ایام اربعین امام حسین(ع) است.

به گفته معنوی، دانشجویان فعال در مرکز واکسیناسیون شهید کسری اسماعیلی، از تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند. به عنوان مثال دانشجویان پیراپزشکی در امور مرتبط با احراز هویت افراد و دانشجویان علوم آزمایشگاهی، پرستاری و پزشکی برای تزریق واکسن کمک رسانی می‌کنند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره حفظ سلامت دانشجویان حاضر در مرکز واکسیناسیون شهید کسری اسماعیلی بیان کرد: از این دانشجویان به صورت مرتب تست کرونا گرفته می‌شود و بعد از 3 روز حضور در مرکز، به آنها واکسن کرونا تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی واکسینه شده‌اند، گفت: برخی دانشجویان یک دُز واکسن دریافت کردند یا دانشجویان رشته‌های شیمی دارویی یا آزمایشگاهی هنوز واکسن دریافت نکردند. این دسته از دانشجویان در همین مرکز، واکسن دریافت خواهند کرد.

با بیان اینکه میزان استقبال دانشجویان برای حضور داوطلبانه در مرکز واکسیناسیون بسیار مناسب است، گفت: ما ظرفیت ثبت نام و اعزام 100 دانشجو را برای دوره مدیریت 10 روزه خود داریم؛ اما به دلیل استقبال خوب دانشجویان، افراد مآزاد ظرفیت را در روزهای دیگر به این مرکز اعزام می‌کنیم.

معنوی ادامه داد: مرکز واکسیناسیون شهید کسری اسماعیلی تا کنون، افراد عمومی و اقشار را برای واکسن پذیرش می‌کرد؛ اما از هفته آینده این مرکز مختص واکسیناسیون دانشجویان می‌شود. به این معنا که دانشجویان از هر دانشگاهی می‌توانند به این مرکز مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد از استقرار موکب درمانی در کربلا خبر داد و گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران قصد دارد در ایام اربعین برای خدمت به زائرین، موکبی را برپا کند. جزئیات دقیق این موکب و نوع خدمت آن در روزهای آینده اطلاع ‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =