نشست مشترک اعضای شورای شهر و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اراک برگزار شد

نشست مشترک اعضا و رئیس کمیسیون‌های شورای اسلامی و سرپرست شهرداری کلانشهر اراک با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست مشترک اعضا و رئیس کمیسیون های شورای اسلامی و سرپرست شهرداری کلانشهر اراک با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاداسلامی اراک در راستای تعامل هرچه بیشتر دانشگاه  با شورای اسلامی شهر و تبیین سیاست‌ها و هدف گذاری های مشترک و مشارکت متقابل با توجه به پتانسیل های علمی، پژوهشی و فرهنگی در سالن کنفرانس ساختمان ستاد مرکزی بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی  دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزارشد.

میرنظامی رییس شورای شهر اراک در ابتدای این نشست گفت: شاخصه های این شورا نسبت به شوراهای قبل میزان بالای تحصیلات، حضور دانشگاهیان و مجرب ها با رویکرد فرهنگی و اجتماعی با شعار شهر را با هم بسازیم است و شهر هم ساخته نمیشود با ارتباط تمام مجموعه های مرتبط با مدیریت شهری و شعار من نیز شورای دانش محور با رویکرد عدالت و معنویت است.

وی افزود: اگر بخواهیم شهر را زیست پذیر کنیم که مردم در آن آسایش و آرامش داشته باشند می طلبد با کمک یکدیگر و ارتباط با مجموعه های علمی و پژوهشی این کار را انجام دهیم.

او بیان کرد: نزدیکی با مجموعه های دانشگاهی برکاتی را برای آنها و مدیریت شهری دارد.

میرنظامی با بیان اینکه در سه موضوع آب، خاک و هوا در شهر اراک مشکل داریم، ادامه داد: اراک آلوده ترین شهر ایران است و می طلبد دانشگاه ها در این زمینه کمک کنند و دفتر مدیریت شهری با دانشگاه داشته باشیم؛ چرا که اگر میخواهیم به شهر یکپارچه مدیریت شهری برسیم باید بسیار کار کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: اگر دانشگاه در مباحث عمران و مدیریت شهری که به ایجاد شهر اسلامی منجر میشود به شورا و شهرداری کمک کند و این تعامل دو جانبه ایجاد شود می توانیم شهر را برای مردم زیست پذیر کنیم.

محمد جعفر پور سرپرست شهرداری اراک نیز گفت: با شروع مدیریت دوره ششم در اراک شعار این دوره شعار ایجاد شهر زیست پذیر برای مردم است و حرکت به سوی اینکه شهر اراک را انسان محور کنیم.
 سرپرست شهرداری اراک افزود: در حوزه پژوهش و آموزش باید بیشتر کار کرد و با توجه به اینکه پتانسیل اراک در سه ضلع صنعت، دانشگاه و نخبگان دانشگاهی و مدیریت شهری است و چون سرمایه و درآمدها کم است و نمیتوانیم بصورت آزمون و خطا کار کنیم باید کارها را با توجه به اینکه درآمد شهرداری از جیب مردم تامین میشود به سمتی حرکت کنیم که تمام پروژه ها با استفاده از نظر نخبگان و پژوهش تخصصی محور باشد.

وی اظهار کرد: از ایده ها در بخش مدیریت شهری استقبال میکنیم و امیدواریم دیگر با آزمون و خطا شهر را اداره نکنیم.

پیمان عین القضاتی رییس کمیسیون فرهنکی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز بیان کرد: خلا هایی وجود دارد و آن هم انقطاع بین عرصه علم و اجرا است که معمولا در دانشگاه علم را برای علم تولید کردیم و مدیریت شهری هم براساس تجربه ها انجام شده است که نتیجه آن شهری پر آسیب با خشونت بالا و شادی کم شده است.

وی افزود: اراک به عنوان شهری فرهنگی که در گذشته مفاخر بزرگی داشته الان در پایین ترین سطح فرهنگی و اجتماعی است و این اصلاح نمیشود مگر با همکاری نخبگان که پیشنهاد میشود در کمیسیون فرهنگی شورا آمادگی دارد از ظرفیت علمی ،پژوهشی و فرهنگی دانشگاه جهت ارتقاء سطح فرهنگی جامعه استفاده کنیم.

عین القضاتی با بیان اینکه رویکرد شورا پژوهش محور است، بیان کرد: دانشگاه باید در شهرداری و شورای شهر میز تخصصی داشته باشد و به شورا در مدیریت شهر کمک کند.

 عباس خسروانی رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: اعتقاد داریم بیانیه گام دوم سرلوحه کار شورای ششم است و طبق توصیه مقام معظم رهبری باید فعالیتهای کشور را با علم و پژوهش جلو ببریم.

وی افزود: هر پروژه ای که در شهر اجرا میشود باید پیوست مطالعاتی داشته باشد، ما در شهر اسلامی به دنبال تولید محتوا هستیم تا غنا مطلب بالا برود.

علی چگینی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اراک نیز بیان کرد:  دانشگاه آزاد اسلامی تغییر رویکرد داشته و رشد خوبی داشته و به مرحله پژوهش و تولید علم و دانش رسیده است.

وی افزود: در بحث حوزه عمران و شهرسازی میتوانیم تعاملات خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی اراک داشته باشیم و چون منابع ما محدود است میخواهیم با مطالعات علمی و براساس پژوهش که هزینه کمتری دارد و دسترسی به مطالعات و منابع بیشتری دارد کیفیت پروژه ها را افزایش دهیم.

چگینی گفت: با ارائه الگوی مناسب میتوانیم منابع خود را به خوبی مدیریت کنیم.

حسن قربانی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز بیان کرد: برای شادابی مردم که بسیار مهم است باید تلاش کنیم و در اراک برای شادابی مردم در حقیقت کاری نشده و این کار مورد انتقاد همه شهروندان  است و همین که در اینجا احساس آرامش ندارند شهر را رها میکنند و به شهرهای مجاور میروند و باید تعاملات خوبی در این زمینه با دانشگاه داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =