پاسخ سازمان سنجش به علت برگزاری آزمون ۱۰ ساعته در وضعیت قرمز کرونایی

سخنگوی سازمان سنجش آموزش آموزش کشور نسبت به اعتراضات داوطلبان در زمینه برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در وضعیت قرمز کرونایی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بیست وششمین المپیاد علمی دانشجویی از ساعت ۸ تا ۱۸ بعدازظهر جمعه ۱۹ شهریور در دانشگاه‌های واقع در مراکز مناطق ده‌گانه کشور شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران-بابلسر، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا-همدان، دانشگاه رازی-کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهیدچمران اهواز، برگزار خواهد شد.

هزار و ۲۴۱ داوطلب نسبت به ثبت‌نام در بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور اقدام کرده‌اند. با توجه اینکه برگزاری این آزمون ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد، داوطلبان باید ناهار و میان وعده را در محل برگزاری آزمون صرف کنند. از طرفی بسیاری از دانشجویان مجبورند یک یا ۲ روز در شهر برگزاری آزمون اقامت داشته باشند.

برگزاری المیپیاد علمی دانشجویی که تاثیر چندانی بر نظام آموزشی کشور ندارد، در روزهایی که حدود ۵۰۰ نفر قربانی کرونا می‌شود چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. برخی از این داوطلبان در تماس با ایسکانیوز نگرانی‌های خود در زمینه شرکت در المپیاد علمی دانشجویی ابراز کرده و خواهان پیگیری علت برگزاری این آزمون در شرایط قرمز کرونایی شدند.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره علت برگزاری این آزمون در شرایط قرمز کرونایی گفت: این آزمون براساس مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

وی افزود: در هر حوزه برگزاری این آزمون، تعداد داوطلبان بسیار اندک است و پروتکل‌های بهداشتی براساس دستورالعمل در این حوزه‌ها رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =