مهلت دوهفته‌ای وزیر کار برای رسیدگی به حقوق کارمندان فنی‌حرفه‌ای

جمعی از کارمندان فنی و حرفه‌ای صبح امروز مقابل وزارت کار تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، صبح امروز جمعی از کارمندان اداره فنی و حرفه ای تهران در مقابل وزارت کار و تعاون تجمع کردند. این تجمع‌کنندگان به پرداخت نشدن معوقات و حقوق‌های کم خود اعتراض داشته و از وزیر کار دولت جدید می‌خواستند که به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند.

امیر صابری؛ نماینده تجمع کنندگان از مطالبات خود به ایسکانیوز گفت: تجمع صنفی ما در راستای درخواست اجرای عدالت در پرداخت حقوق پرسنل فنی و حرفه‌ای استان تهران بود. 63سازمان در کل کشور داریم که پایه حقوق کارمندان فنی و حرفه‌ای از همه جا کمتر است. این نتیجه عملکرد مدیران نالایق است. مدیرانی که در این مدت روی کار آمدند به دنبال رانت بودند و فکری به حال وضعیت حقوق‌های ما نکردند.

او ادامه داد: از سال قبل معوقات ما پرداخت نشده است که شامل حق مسکن، ایاب ذهاب و غیره می‌شود. زمانی هم که اعتراض می‌کنیم می‌گویند که سال مالی 99 بسته شده و هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای پرداخت نشدن حق و حقوقمان نمی‌دهند و تقصیر را برگردن مدیران می‌اندازند. ما 700 نفر پرسنل داریم که باید پا سوز مدیران خود بشویم. این پرسنل در 30 مرکز استان تهران و در نزدیک به 300 رشته تدریس می‌کنند اما پایه حقوق آن‌ها از همه ارگان‌های دولتی کمتر است. هنوز پرسنل با 20 سال سابقه تبدیل وضعیت نشده و قرادادی هستند. ما حتی اضافه‌کاری هم نداریم.

صابری توضیح داد: در ادامه تجمع نماینده حراست و نماینده سازمان فنی‌حرفه‌ای با ما صحبت و اعلام کردند که مشکلات ما را به گوش وزیر کار رسانده و وزیر هم زمان دو هفته‌ای برای رسیدگی به این موضوع مشخص کرده است. ما در این دو هفته صبر می‌کنیم و اگر به وعده‌ها عمل نشد، تجمع دیگری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهمن IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      5 0
      استان های دیگر نیز هماهنگ کنید تا در صورت عمل نکردن به وعدهای آنها تجمع کنند به امید خدا که عمل کنند
    • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 0
      حقوق کارمندرسمی سازمان آموزش فنی وحرفه ای با۲۵سال سابقه کاری ۸میلیون تومان میباشد وفاقد هرگونه حق مسکن یاایاب وذهاب میباشندتقاضای رسیدگی داریم٪
    • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 0
      ای خدا کی میشه در این گدا خانه رو گل بگیرن
    • حمید US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      با 25سال سابقه ومدرک کارشناسی واستخدام رسمی سابقه رئیس اداره هم داشتم حکمم 8 میلیون و سیصدهزارتومان هست. یعنی نگهبان برق دو برابر من میگره کارمند دادگستری بالای 15تومن خالص دریافتی اشه به نظر من اگه اینجوری پیش بره فاتحه سازمان رو باید خوند.
    • Hadi IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      وضعیت پرسنل مراکز درشهرستانهاهم نسبت به تمام کارکنان سایردستگاههای دولتی شهرستانی افتضاح وفوق العاده غیرعادلانه است معلوم نیست چرا اینقدر به کارکنان فنی وحرفه ای وخانوائه هایشان ظلم میشود؟
    • فرزانه IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      توراه خدا یه فکری به حال کارکنان اداره فنی وحرفه ای بکنید واقعا داریم توفقر دست وپا میزنیم