دانشگاه علوم توانبخشی و تربیت مدرس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه علوم توانبخشی و دانشگاه سلامت اجتماعی و تربیت مدرس، به منظور گسترش ارتباطات علمی برای توسعه فناوری، دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای تولید دانش، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تربیت مدرس، به منظور گسترش ارتباطات علمی برای توسعه فناوری، دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای تولید دانش، منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه که به امضای حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس رسیده است، دو دانشگاه توافق کردند که در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری با یکدیگر همکاری داشته باشند.

«همکاری در ایجاد و راه اندازی دوره‌های میان رشته‌ای و تدوین دوره‌های آموزشی مشترک مورد تقاضای طرفین با توجه به نیازها و اولویت‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم»، «استفاده از ظرفیت طرفین شامل تبادل استاد و دانشجو، استفاده از فضا و عرصه‌های آموزشی، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری، برگزاری دوره‌های بین المللی مشترک و تبادل علم و فناوری با دیگر مراکز علمی در جهان» از توافقات دو دانشگاه است.

«برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکتری پیوسته مشترک در رشته‌های دارای برنامه مصوب دو وزارتخانه بهداشت و علوم» و «برگزاری دوره‌های مشترک تکدرس، کوتاه مدت، مهارتی و حرفه‌ای برای دانشجویان، کارکنان، اعضای هیئت علمی و متقاضیان آزاد از طریق مراکز دفتر آموزش آزاد، EDC، مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای، مرکز بالندگی اعضای هیئت علمی، پردیس‌های خودگردان و بین المللی» از دیگر توافقات دو دانشگاه در حوزه آموزشی است.

«همکاری و حمایت از اجرای پایان نامه‌های مشترک دانشجویی بویژه پایان نامه‌های محصول محور مقاطع تحصیلات تکمیلی»، «انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و فناورانه مورد توجه طرفین تفاهم نامه در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی»، «برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی، مهارتی، پژوهشی، کاربردی، تجاری سازی، بین الملل سازی» از مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین «ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی میان 2 دانشگاه به منظور اشتراک منابع علمی و بسترسازی برای تولید علوم میان رشته ای»، «همکاری در تقویت پارک‌های علمی و فناوری، مراکز رشد بویژه در زمینه فناوری‌های نوین در بخش حوزه علوم بین رشته ای» و «استفاده از قابلیت‌های دو دانشگاه برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در حوزه تجهیزات پزشکی – توانبخشی» از دیگر بخش‌های همکاری‌های پژوهشی پیش بینی شده دو دانشگاه است.

براساس این تفاهم نامه، «همکاری در جهت بهره مندی از تجارب و مشاوره‌های اعضای هیات علمی دو دانشگاه در قالب پروژه‌های همکاری با صنعت، با هدف تبدیل دانشگاه به نخستین مرجع رفع نیازهای دانش محور و کارآفرین» میان دو دانشگاه صورت می‌گیرد.

امکان «برگزاری همایش ها، نشست‌های علمی تخصصی و دانشجویی با محوریت توسعه امور آموزشی و پژوهشی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف با هدف تولید، انتقال دانش و فناوری به صورت مشترک در سطح ملی و بین المللی»، «ایجاد بستر مناسب جهت در اختیار قرار دادن امکانات پزشکی، پیراپزشکی و بیمارستانی مراکز وابسته» و عضویت وابسته برای اعضای هیات علمی دو دانشگاه فراهم می‌شود.

در این تفاهم نامه روش اجرایی و نحوه همکاری طرفین، شرایط فسخ تفاهم نامه و همچنین مدت اجرای این تفاهم نامه که سه سال تعیین شده، مشخص بوده، ضمن آنکه تمدید اجرای این تفاهم نامه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =