گردهمایی و هم اندیشی مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد

گردهمایی و هم اندیشی مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور رئیس بسیج اساتید این استان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس بسیج اساتید این استان، حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،  نوید نصیری‌زاده رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد و جمعی از مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، در سالن سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

در این نشست، دهقانی اشکذری با اشاره به تجارت ارزنده و سابقه درخشان فعالیت‌های نصیری‌زاده در زمینه اقتصاد دانش بنیان و طرح‌های درآمدزا بیان کرد: جایگاه بسیج اساتید، جایگاهی  بی بدیل و عظیم است که با توجه به بسترهای مناسب ایجاد شده در کشور، می‌تواند زمینه ساز پیشرفت های عظیم ملی حتی در عرصه‌های بین‌المللی باشد.

وی اضافه کرد: بازسازی ساختار، چارت و چارچوب سازمانی بسیج اساتید و همچنین تدوین شرح وظایف پست‌های سازمانی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس بسیج اساتید استان یزد تاکید کرد: این ساختار و چارچوب باید منعطف و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود قابل تغییر و بروز رسانی باشد.

در ادامه حجت الاسلام زارع اظهار کرد: به عنوان عضوی از بسیج اساتید، باید ابتدا خود را نجات دهیم. تغییر و اصلاح را ابتدا باید از خود شروع کنیم تا بتوانیم در ادامه آن را به شکل اثر بخشی به جامعه  تعمیم دهیم.

در پایان جلسه نیز نصیری‌زاده با تقدیر از نظرات و پیشنهادات ارزنده حاضرین جلسه و جمع بندی مطالب عنوان شده، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های جدید به ویژه در زمینه های پژوهشی و دانش بنیان و درآمد زا، نقاط قوت برنامه‌های سابق شناسایی و ادامه داده خواهد شد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد تشریح کرد: به منظور اثربخشی هر چه بیشتر و بهره وری حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استان و نیز پرهیز از موازی کاری پایگاه‌های فعال بسیج دانشگاهی، فعالیت‌های این پایگاه ها باید حول محور فرمایشات و مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری و با هماهنگی و همکاری پایگاه‌های بسیج اساتید، کارمندی و دانشجویی صورت گیرد.

وی خاطر عنوان کرد: بسیج اساتید باید با برنامه‌ریزی و اشاعه فرهنگ غنی آموزه‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و فرهنگی ناب اسلامی سعی در جذب افراد خنثی و خاکستری جامعه کند، تا بتواند بیش از پیش فرهنگ خداجو و فطرت پسند اسلامی را در عمق و باطن جامعه نهادینه کرد. دانشگاه و استادان باید در کنار رسالت علمی، آموزشی و پژوهشی خود بتوانند طلایه دار آماده سازی زمینه ظهور صاحب العصر و الزمان نیز باشند.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیئت علمی حاضر در جلسه که از مسئولان فعال و صاحب نظر بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بودند، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در دوره‌های پیشین و همچنین پیشنهاداتی جهت بهبود فعالیت این پایگاه در آینده پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =