نخستین گردهمایی مسئولان دانشجویی فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاداسلامی استان یزد برگزار شد

 نخستین گردهمایی معاونان، مدیران و کارشناسان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین گردهمایی معاونان، مدیران و کارشناسان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در باغ دولت آباد یزد با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی محمدرضا دهقانی اشکذری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت و آسیب شناسی موضوعات دانشگاهی در بعد فرهنگی اظهار کرد: اگر فضای فرهنگی در دانشگاه اصلاح نشود، جامعه هم اصلاح نخواهد شد.  

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی یزد ادامه داد: نگاه مسئولان باید به حوزه فرهنگی و دانشجویی کاملا عمیق باشد.

وی برنامه‌ریزی در این مسیر را در سه بخش تدوین، اجرا و نظارت و ارزیابی برشمرد و گفت: این برنامه‌ریزی باید در راستا اسناد بالادستی مطالعه و به صورت مجموعه‌ای اجرایی شود.

دهقانی اشکذری عنوان کرد: دانشگاه آزاداسلامی نیاز مبرم به محیطی مملو از نشاط و امید دارد و ایجاد برنامه‌های مفرح در محیط کاری باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول دانشگاهی بیان کرد: مخاطب شناسی یک کار اساسی در مجموعه فرهنگی است و نباید همه را با یک چوب ارزیابی کرد.

وی پیام‌های حضرت امام خمینی(ره) را کوتاه ولی بسیار عمیق دانست و گفت: این پیام‌ها از جهت بعد فرهنگی جامعه و مخاطب اصلی آن مردم هستند.

دهقانی اشکذری با تاکید بر ایجاد و ترویج برنامه‌های کم هزینه و اثرگذار مطرح کرد: در حوزه فرهنگی باید  ایجاد خلاقیت داشت. همچنان که در مباحث آسیب های اجتماعی می توان پیام پیامبر اکرم ص به (لا اله الا...) استناد کرد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه دشمن در مسئله خانواده ها وارد حریم ما شده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی یک بخشی در وجود هریک از ماست و باید در این زمینه خود شیفته شویم.

وی احساس نیاز در حوزه فرهنگی را به خودسازی مرتبط دانست، گفت: و ویژگی یک کار فرهنگی را خود عامل فرهنگی جزو آن نام برد همچنان که در این راستا خودسازی و جامعه پذیری دو بعد کلیدی هستند.

دهقانی اشکذری در موضوع آسیب‌های جسمی و روانی، با بیان این مطلب که راهکارهای کوچک، مساله را حل می کند، گفت: در بحث خودسازی، انجام رفتارهایی مانند نماز اول ماه، صدقه اول ماه و ارسال  پیام کوتاه فرهنگی به همکاران و هرآنچه را که باید عمل کنیم را دریغ نکنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یزد ادامه داد: موضوع آسیب‌های مقوله عبادی و رفتاری مهم است چرا که اگر به جسم نپردازیم در بحث رفتاری هم لطمه می بینیم.

وی با اشاره به حوزه ورزشی تصریح کرد: کار فرهنگی متنوع و قابل انجامی در حوزه ورزشی وجود دارد. مانند اینکه در استخر می توان فرهنگ غسل کردن و در مسابقات ورزشی را فرهنگسازی کرد. 

دهقانی اشکذری تاکید کرد: کار مردم را باید کار خود بدانیم چرا که  کار باید برای رضای خدا، خلق الله و با خلوص نیت انجام شود. باید در این مسیر، زندگی شهدا، الگوی اعمال و کردار ما قرار گیرد که قطعا راهگشای در این مسیر خواهد بود.

مصداق کار فرهنگی، محیط خود دانشگاه است

در ادامه گردهمایی، حجت الاسلام حسن زارع مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان یزد باتسلیت و گرامیداشت 2مناسبت تاریخی 17شهریور، عنوان کرد: در حوزه فرهنگی با استناد به آیه قران ( علیکم انفاسکم) رسالت در این راستا بسیار سنگین است و احتیاج به بنیه قوی دارد.

وی با تمثیل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، گفت: مصداق کار فرهنگی را در محیط خود دانشگاه است. آغاز فعالیت فرهنگی فاخر و اثر گزار را باید در سطح کارمندان و استادان دانشگاه تبیین کرد.

حجت الاسلام زارع افزود: موضوع نماز را مبتنی بر محوریت آیات قرآن و بیان اهل بیت علیهم السلام است که باید براساس آن عمل شود.

مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان یزد مطرح کرد: توجه به نماز اول وقت بخصوص در همکاران باید مورد توجه قرار بگیرد. در این مسیر باید به سراغ افراد در دفاتر رفت و دعوت به نماز بشوند. چرا که این نشان از خصلت صالحان در دین اسلام است.

برنامه‌ریزی فرهنگی، باعث توسعه دانشگاه است

در ادامه گردهمایی احمد عبدالحسینی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی یزد با تشکر از حضور مسئولان دانشگاه در این گردهمایی استانی، اظهار کر:د شاخص های فرهنگی و دانشجوئی  باید ملاک عمل و در کشور مطرح شود.

وی افزود: ایجاد هم افزایی بیشتر با واحدهای دانشگاهی استان و دانشجویان دغدغه‌مند دانشگاه را با ادغام شدن ساختار دانشجوئی فرهنگی، از مهمترین نقاط انگیزشی و قوت این بخش است.

به گفته عبدالحسینی، میزان برنامه ریزی در بعد فرهنگی، باعث توسعه دانشگاه مطرح کرد. دانشجو وقتی وارد محیط دانشگاه می‌شود، باید در ابعاد معنوی، فرهنگی و رفتاری تقویت و متحول شود.

در پایان غلامعلی مدیح مسئول تشکل‌های دانشجویی حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد درباره برگزاری 6 جشنواره با همکاری واحدهای دانشگاهی استان– ارائه گزارش و عملکرد ماهانه تشکل‌های فرهنگی واحدهای استان و معرفی ترکیب جدید شورای فرهنگی واحدها، پیگیری مصوبات کمیسیون های تخصصی فرهنگی از واحدها را در جلسات آتی بصورت کاربردی و آموزشی را عنوان کرد. 

گفتنی است ارائه کارگاه تولید محتوای الکترونیکی در قالب ابزار فرهنگی، اهدای کتاب به همکاران و برگزاری کمیسیون های تخصصی در ۲بخش دانشجویی و فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های اجرایی این گردهمایی استانی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =