القاعده دنبال احیاء خود در افغانستان

وزیر دفاع آمریکا امروز هشدار داد، پس از خروج آمریکا از افغانستان، گروه القاعده ممکن است تلاش کند در این کشور خود را احیا کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوید آستین در گفتگو با خبرنگاران در شهر کویت به دنبال پایان سفر چهار روزه اش به منطقه خلیج فارس عنوان کرد که واشنگتن اماده است تا از بازگشت القاعده به افغانستان که آمریکا را تهدید خواهد کرد، جلوگیری کند.

وی افزود: کل جامعه جهانی نظاره گر این هاست تا ببیند چه اتفاقی رخ می هد و آیا القاعده توانایی احیا کردن خود در افغانستان را دارد یا خیر. ماهیت القاعده و گروههایی همچون داعش این است که آنها همیشه به دنبال فضایی برای رشد و احیا هستند حال می خواهد این مکان افغانستان باشد یا سومالی یا هر مکان بدون حکمرانی باشد.

این اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح شده است که وی قرار بود در در چارچوب این سفر منطقه‌ای خود به عربستان برود که به تعویق افتاد.

عربستان درعملیات تخلیه آمریکا از افغانستان غایب بود اما پیشتر گزارش شده بود که دور جدید روابطش با روسیه موجب نگرانی واشنگتن شده و از این رو در برنامه سفر رئیس پنتاگون قرار دارد.

آستین همچنین قصد دارد در طول توقف در بحرین با تفنگداران دریایی دیدار کند که هفته ها در فرودگاه کابل مشغول تخلیه نیروهای آمریکایی، متحدانش و افغانستانی های همکار آمریکا بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1110348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =