روسیه: هیچگونه تغییری در برجام را نمی‌پذیریم

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود تأکید کرد که روسیه نیز همچون ایران هیچ تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت و خواستار اجرای کامل این توافق چندجانبه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز،‌ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز پنج‌شنبه در تماسی تلفنی درباره مسائل و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، دیدار مقامات دوکشور در حاشیه اجلاس شانگهای، تقویت همکاری ها در حوزه مهار کرونا،مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه، تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان، و موضوعات مرتبط با برجام مورد تبادل نظر قرار گرفت.

امیر عبداللهیان انتظار کشورمان در زمینه اختصاص حجم‌ بیشتر واکسن اسپوتنیک مطابق توافقات قبلی را مورد تاکید قرار داد و از اقدام طرف روس در زمینه رفع مشکلات مربوط به بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در روسیه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه را مطرح ساخت که لاوروف اظهار داشت در اسرع وقت پیگیری لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همچنین در خصوص تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان گفتگو و بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر ملی با مشارکت همه گروهها تاکید کردند.

در خصوص برجام‌ و مذاکرات وین نیز وزیر خارجه روسیه ضمن تبادل نظر با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روسیه همانند ایران هیچ گونه تغییری در برجام را نمیپذیرد و خواستار اجرای کامل  توافق هسته‌ای است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =